Po zawiązaniu joint-venture w 2023 roku Stellantis i Leapmotor wykonały kolejny krok. Właśnie ogłoszono, że konsorcjum rozpocznie w Europie sprzedaż za cztery miesiące, we wrześniu 2024 roku. Do oferty trafią od razu dwa modele: Leapmotor T03, którego cena ma się zaczynać „poniżej 20 000 euro”, równowartości 85 600 złotych, oraz Leapmotor C10. Tylko w tym roku Leapmotor International – taką nazwę nosi joint-venture należące w 51 procent do Stellantis – chce sprzedawać pojazdy na Starym Kontynencie w 200 salonach.

Kolejny chiński producent w Europie. Leapmotor T03 może wyjeżdżać z Tych

Leapmotor International wystartuje z ofertą w Europie, następnie chce wejść do Indii, Azji Pacyficznej (oprócz obszaru Większych Chin, gdzie Leapmotor działa na zasadach wyłączności), Afryki, Ameryki Południowej oraz na Bliski Wschód – i to wszystko w czwartym kwartale 2024 roku. Ameryki Północnej, gdzie koncern Stellantis ma w ofercie sporo rodzimych marek, w rozpisce nie wymieniono.

Samochody budowane w oparciu o technologie Leapmotor mają uzupełnić porrtfolio koncernu Stellantis i wprowadzić na rynek przystępne cenowo auta elektryczne. W Europie sprzedaż ma się rozpocząć w Belgii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Niemczech, Portugalii, Rumunii oraz Włoszech, Polski na tej liście nie ma, prawdopodobnie poczekamy do 2025 roku. Joint-venture będzie zarządzane przez menedżerów przypisanych do poszczególnych krajów (ang. country manager), do końca roku planowane jest uruchomienie 200 punktów sprzedaży, w tym zaangażowanie lokalizacji Stellantis & You. Do 2026 roku salonów ma być już 500.

Planowane modele Leapmotor International

Leapmotor T03: cena i wszystko, co wiemy

Zacznijmy od najważniejszego: Leapmotor T03 może zacząć wyjeżdżać z fabryki w Tychach, która początkowo stałaby się montownią modelu w oparciu o moduły nadsyłane z Chin (system SKD). Leapmotor T03 to model segmentu A, który powinien kosztować „poniżej 20 000 euro”, czyli mniej niż 85 600 złotych. Auto ma 265 jednostek WLTP zasięgu, około 226 kilometrów realnie w trybie mieszanym i „wnętrze o wielkości auta segmentu B”. Dla porównania: konkurencyjna Dacia Spring z Grupy Renault kosztuje od 76 900 złotych.

W przeciwieństwie do C10, który może występować w wariancie hybrydowym, Leapmotor T03 jest czysto elektryczny.

Leapmotor C10

Leapmotor to zupełnie inny, znacznie bardziej zaawansowany model. Auto segmentu D wykorzystuje platformę Leap 3.0, baterię strukturalną z ogniwami stabilizującymi podwozie (ang. cell-to-chassis, CTC) i obiecuje 420 jednostek WLTP zasięgu. W Chinach C10 oferowany jest w wersji elektrycznej oraz jako hybryda szeregowa (EREV), czyli z silnikiem spalinowym wykorzystywanym w roli generatora prądu. Samochód osiągnął 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP, jego dalsze parametry techniczne poznamy w nadchodzącym czasie.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: