Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Leapmotor B10 na Paris Motor Show. Konkurencja dla Kii Niro EV i Skody Elroq, wyrok śmierci dla Peugeota E-3008?

W trakcie salonu Paris Motor Show 2024 należąca do Stellantis i chińskiego Leapmotor spółka Leapmotor International, zaprezentowała model Leapmotor B10. Samochód jest crossoverem segmentu C, trafi do sprzedaży w 2025 roku i… właściwie tyle o nim oficjalnie wiadomo. Nieoficjalnie mówi się o baterii LFP o pojemności około 70 kWh. Co interesujące, Leapmotor B10, choć opracowany w Chinach, został po raz pierwszy zaprezentowany właśnie teraz, na Starym Kontynencie.

Leapmotor B10: cena w Chinach, spodziewane ceny w Europie, dane techniczne

O modelu wiemy niewiele, chiński CnEVPost utrzymuje, że będzie to samochód o rozmiarach BMW X1 (wymiary BMW iX1: 4,5 m długości, 2,69 m rozstawu osi), czyli poniżej Leapmotor C10 (D-SUV) i nieco powyżej typowego kompaktu. B10 ma konkurować z w Państwie Środka Huawei Aito M5 i Nio Onvo L60, w Europie będzie walczył ze Skodą Elroq i Kią Niro EV. Słychać głosy, że auto może wjechać na rynek również jako „Opel” czy inna marka koncernu Stellantis, ale jest to wybitnie mało prawdopodobne, choćby z tego względu:

Ceny Leapmotor B10 w Chinach mają kształtować się w przedziale 100 000-150 000 juanów, równowartości 55 500-83 200 złotych. Zgodnie z zasadą, że podczas transportu z Chin samochód zyskuje na wartości 80 procent, w Europie spodziewajmy się kwot w przedziale od 99 900 do 149 800 złotych, czyli od „hit!” do „nieźle”. Dodajmy, że cenniki auta w Państwie Środka nie są jeszcze znane, więc Leapmotor B10 będzie dobrym testem, jak bardzo Stellantis chce na nas zarobić. Dla porównania: Tesla Model 3 RWD kosztuje u nas 189 990 złotych, w Chinach 231 900 juanów, równowartość 128 700 złotych, czyli tutaj mamy proporcję 1,48:1 (+47,8 procent).

Dane techniczne Leapmotor B10 nie są znane, właśnie z racji wspomnianego debiutu najpierw w Europie. Spekuluje się, że model zyska ten sam zespół napędowy, co Leapmotor C10, z baterią o pojemności 69,9 kWh i silnikiem o mocy 160 kW/218 KM, będzie więc bardzo blisko wspomnianej Niro EV i w środku gamy Skody Elroq czy innych samochodów koncernu Volkswagena na platformie MEB (do 82 (77) lub 84 (79) kWh w tym segmencie). Jeżeli plotki na temat specyfikacji i ceny Leapmotor B10 się potwierdzą, elektryk ma szansę wyrzucić z rynku wszystkie pozostałe auta koncernu Stellantis – Peugeot E-3008, który będzie stał w salonie niedaleko B10, kosztuje od 233 600 złotych dla baterii 73 (~68) kWh.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version