W Chinach uruchomiono przedsprzedaż kolejnego samochodu Leapmotor: Leapmotor B10. Ceny auta zaczynają się od 109 800 juanów za bazową wersję wyposażenia z baterią 56,2 kWh. Jeśli przeliczyć kwoty proporcjonalnie w stosunku do chińskiej i polskiej ceny Leapmotor C10 /od 163 200 złotych/, najbardziej podstawowa wersja kosztowałaby w Polsce 129 100 złotych. Ale przy C10 zrezygnowano z importu najtańszego wariantu, więc B10 też będzie lepiej wyposażony. I droższy.

Leapmotor B10: ceny, dane techniczne i wszystko co wiemy lub czego się spodziewamy

Powyższe ceny Leapmotor B10 obliczyliśmy na podstawie kwoty bazowej, są to tylko szacunki. Przy C10 do Europy (Polski) trafił wariant ze średnią baterią, Leapmotor C10 530 Comfort kosztujący od 138 800 juanów (źródło), dlatego spodziewamy się, że na Stary Kontynent kierowane będą edycje B10 pozycjonowane nieco wyżej, zaczynające się od 135 000-140 000 złotych. Jeśli ktoś przeliczył juany na złotówki (58 300 zł), może przeżyć poważne rozczarowanie. To powiedziawszy, dodajmy, że C10 jest znacząco tańszy od swojej konkurencji.

I absolutnie odradzamy jego zakup.

Leapmotor C10 (c) Leapmotor International / Stellantis

Leapmotor B10 (c) Leapmotor / Stellantis

Specyfikacja: Leapmotor B10 oferowany jest z baterią LFP o pojemności 56,2 kWh lub 67,1 kWh. Pierwsza obiecuje 510 jednostek CLTC zasięgu, druga – 600 jednostek, łatwo więc przeliczymy, że w drugiej jest nieco większy bufor. Wszystkie warianty mają napęd na tył, w zależności od akumulatora samochód ma moc 132 kW/179 KM i 175 Nm lub 160 kW/218 KM i 240 Nm momentu obrotowego. Nie należy przejmować się stosunkowo niskimi momentami obrotowymi, producent zapewne zadbał, by koła nie traciły przyczepności. Efektem jest spokojne przyspieszanie do 100 km/h, które trwa odpowiednio 9,3 lub 6,8 sekundy.

Na podstawie parametrów większego C10 (530 jedn. CLTC = 424 jedn. WLTP) możemy oszacować, że zasięg WLTP Leapmotora B10 powinien wynieść 408 lub 480 jednostek, 349 lub 410 kilometrów w trybie mieszanym przy rozładowaniu baterii do zera. Ponownie: są to tylko wstępne obliczenia, bo samochód został zapowiedziany w Europie przez Carlosa Tavaresa, zwolnionego już prezesa koncernu Stellantis (tuż przy lusterku kierowcy).

W Chinach wyższa wersja B10 wyposażana jest w lidar (radar laserowy) dostarczany przez Hesai. Co też absolutnie nic nie znaczy, czego dowodzi przykład Volvo EX90. Ciekawe są wymiary: Leapmotor B10 ma 4,515 metra długości i 2,735 metra rozstawu osi (oraz 1,885 m szerokości i 1,655 m wysokości), samochód teoretycznie jest blisko końca segmentu C-SUV. Powinien konkurować z VW ID.4. Ale producent informuje, że czas ładowania od 30 do 80 procent to 20 minut, dlatego należy się spodziewać, że czas ładowania od 10 procent będzie długi, sprawi, że B10 przy ładowarkach będzie stał dłużej niż Kia Niro EV.

Chiński Leapmotor pochwalił się, że w ciągu zaledwie 1 godziny od momentu rozpoczęcia zbierania zamówień zgromadził 15 010 zainteresowanych, z czego aż 73 procent potencjalnych klientów wyraziło chęć nabycia wariantu z lidarem. Dostawy mają ruszyć w kwietniu 2025 (źródło). W Europie spodziewajmy się ich w tym roku i dotyczy to także Polski.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: