Na salonie samochodowym Los Angeles Auto Show 2018 Kia prawdopodobnie pokaże nową wersję Soul EV. Nieoficjalnie mówi się, że auto zostanie wyposażone w baterie o pojemnościach pochodzących z e-Niro (39,2 / 64 kWh) lub o pojemności pośredniej, wynoszącej około 50 kWh.
Nowa Kia Soul EV (2020) z większymi bateriami
Kia Soul EV to samochód segmentu B (B-SUV), który w oferował do niedawna 150-180 kilometrów zasięgu, a w najnowszej wersji ma osiągnąć nawet 300 kilometrów na jednym ładowaniu:

Nowa Kia Soul EV / Electric ma osiągnąć niemal 300 km zasięgu dzięki powiększonym bateriom. Samochód zadebiutuje prawdopodobnie w 2019 roku, ale będzie nosił oznaczenie modelowe (2020) (c) www.elektrowoz.pl
Według Korean Cars Blog (źródło), auto zadebiutuje podczas Los Angeles Auto Show 2018, która to impreza odbędzie się na przełomie listopada i grudnia 2018. Trudno powiedzieć, czy nowa Kia otrzyma baterię o pojemności aż 64 kWh, jak to jest w e-Niro i Hyundaiu Kona Electric – wiele wskazuje na to, że taka liczba ogniw mogłaby się nie zmieścić w podłodze samochodu.
Znacznie bardziej prawdopodobne jest rozbudowanie baterii Soul EV do około 40-50 kWh (na wykresie powyżej przyjęliśmy 50 kWh), żeby samochód mógł konkurować z nowym BMW i3 120 Ah oraz Renault Zoe. Ta sama bateria mogłaby trafić również do Hyundaia Ioniq Electric, co pozwoliłoby koreańskim autom na wyrównaną walkę z europejską konkurencją.
> Hyundai Ioniq Electric (2020) z większym zasięgiem. Wreszcie!
Kwestią otwartą pozostaje również, czy Kia zdecyduje się na przemianowanie Soul EV na e-Soul. Pasowałoby to do ostatniej zmiany wykonanej na Niro: Kia Niro EV w Korei Południowej to Kia e-Niro w Europie.