Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Koniec Tesli Model S/X Performance. Jest Plaid i Plaid+, nowe wnętrze i nowe ceny samochodów

Tesla poinformowała o usunięciu z oferty Tesli Model S/X Performance oraz o zastąpieniu ich wersjami Plaid i Plaid+. Z zewnątrz auta nie uległy szczególnym zmianom, zmodernizowano natomiast wnętrze, wstawiono wolant zamiast kierownicy oraz poziomy ekran. Zmieniły się też ceny i daty dostaw.

Tesla Model S (2021) po faceliftingu kontra Tesla Model S (2020)

Tesla pochwaliła się, że w ostatnich tygodniach modernizowała fabrykę w Fremont (Kalifornia, Stany Zjednoczone), żeby wystartować z produkcją odświeżonego Modelu S i X. Zmiany w samochodach to:

Jak informuje Tesla, baterie i moduły w Modelu S/X zostały całkowicie przeprojektowane. Zastosowano też pompy ciepła i „technologię silników” z Modeli 3/Y. Efektem jest zwiększona 5-krotnie liczba możliwych startów na 1/4 mili (czytaj: baterie rozgrzewają się znacznie wolniej) oraz wyższa wydajność.

Z gamy modelowej usunięto wersje Performance, a zastąpiono je wariantami Plaid i Plaid+ z trzema silnikami oraz „unikalnymi nowymi wirnikami”, które pozwalają na wysokie szybkości [obrotowe] i wysokie moce. Dzięki nim przyspieszenie Tesli Model S Plaid do 97 km/h (0-60 mph) ma trwać mniej niż 2 sekundy, co uczyni z niej najlepiej przyspieszający masowo produkowany samochód na świecie:

Nowa Tesla Model S z zewnątrz nie zmieniła się znacząco w stosunku do wcześniejszej wersji. Dotyczy to również wariantu Plaid. Wydaje się bardziej przycupnięta, nie ma chromowanych listew i elementów wykończenia (ang. chrome delete), ma większy i inaczej ukształtowany wlot powietrza z przodu oraz inny wzór felg. Drobne zmiany zaszły też w konfiguratorze, zamiast jednego ujęcia mamy kilka renderingów ukazujących auto z różnej perspektywy (przód+bok, tył, przód; patrz strzałeczki po bokach ilustracji):

Starsza wersja prezentowała się tak:

Znacząco zmieniło się natomiast wnętrze samochodu, a właściwie „samochodów”, bo odświeżono kabinę Modelu S i X. Teraz będą wyglądały one następująco:

Nie zrezygnowano z liczników za kierownicą, natomiast wyświetlacz w środkowej części kokpitu obrócono o 90 stopni w stosunku do dotychczasowego układu. Sama kierownica przybrała kształt wolantu. Wykończenie jest drewnopodobne w wariancie Long Range Plus i karbonowe w edycji Plaid.

Wyświetlony na ekranie „Wiedźmin III” sugeruje, że w aucie będzie można zagrać w tę grę. Domyślamy się, że Cyberpunk 2077 został zarezerwowany dla Cybertrucka…

Wracając do faceliftingu: odświeżono tunel środkowy, a pasażerowie tylnej kanapy zyskali bardziej wyprofilowane fotele i wyświetlacz. Mamy wrażenie, że fotele z tyłu pozwalają na regulację kąta nachylenia oparcia. Nie jest jasne, czy samochód faktycznie będzie dostępny w wersji z 7 miejscami. W konfiguratorze tego wariantu dla Modelu S nie znaleźliśmy, choć w 2019 roku zapowiadał go Elon Musk.

Tesla S (2021) – ceny i dane techniczne

Samochody są obecnie dostępne z następującymi parametrami i w takich oto cenach:

/ceny polskie, przyspieszenie polskie, zasięg na podstawie amerykańskiego konfiguratora/

To oznacza, że w stosunku do niedawnych cen koszty nabycia samochodów wzrosły o:

Elon Musk poinformował na Twitterze, że dostawy Tesli Model S Plaid [w Stanach Zjednoczonych?] wystartują już w przyszłym miesiącu, tj. w lutym 2021 (źródło).

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 4.6]
Exit mobile version