Ze światowych konfiguratorów zniknęła Tesla Model 3 Standard Range Plus (SR+). A konkretniej: znikł napis „Standard Range Plus”. Stara TM3 SR+ od teraz nosi nazwę Tesla Model 3. Auto ma napęd na tył i zasięg powiększony do 491 jednostek WLTP, czyli około 420 kilometrów realnie. Wygląda na to, że mamy do czynienia z wariantem wyposażonym w baterię o pojemności ~55 (60) kWh zamiast dotychczasowych 49/50 (54,5) kWh. Cena auta została po staremu.

Tesla Model 3 (2022) nadal od 209 990 złotych

Koszt zakupu został na dotychczasowym poziomie (konfigurator TUTAJ), zmieniło się natomiast przyspieszenie: Tesla Model 3 (2022) osiąga 100 km/h po 6,1 sekundy. Wcześniejsze wersje rozpędzały się do tej szybkości w 5,6 sekundy, możemy zatem domniemywać, że auto stało się nieco cięższe, przez co ucierpiała jego dynamika. Oczywiście: 6,1 sekundy do 100 km/h to nadal doskonały rezultat.

Zamówiony obecnie samochód będzie można odebrać w lutym. Ta sama data wskazywana jest dla wersji Performance. Gdyby ktoś jednak zechciał mieć auto przed końcem roku, może zdecydować się na zakup Tesli Model 3 LR (od 244 990 złotych), co jest naprawdę miłą odmianą po perypetiach z zeszłego roku.

Tak jak opisywaliśmy już wielokrotnie: nowy wariant prawdopodobnie osiąga lepszy zasięg dzięki powiększonej baterii zbudowanej w oparciu o ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe. Z nieoficjalnych jak dotychczas przecieków wynika, że ma ona 60 kWh pojemności całkowitej, czyli około 55 kWh pojemności użytecznej. Jako że ogniwa LiFePO4 powinny być regularnie ładowane do 100 procent, auto oferuje nabywcy właściwie taki sam zasięg, jak Tesla Model 3 LR eksploatowana w przedziale od 10 do 90 procent. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wariant Long Range naładować do pełna i rozładować do zera – i wtedy przewaga wersji z większą baterią będzie zauważalna.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]