Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Koniec produkcji BMW i3, ostatnie 18 sztuk trafiło do odbiorcy. Od teraz BMW i3 jest tylko w Chinach

Stare BMW i3 przeszło do historii. Ostatnie 18 egzemplarzy auta zostało dostarczone do odbiorców. Wszystkie były czarno-złote (Galvanic Gold Metallic), odebrało je centrum wystawowe BMW Welt w Monachium (Niemcy). Nowe BMW i3 kompletnie nie przypomina dziadka, po którym przejęło nazwę – to model segmentu D dostępny wyłącznie w Chinach.

BMW i3: ciekawy start, zaawansowane technologie, wysoka cena

BMW i3 było interesującym, przemyślanym autem segmentu B, w którym dużą wagę baterii usiłowano zbilansować stosując rozmaite sztuczki, w tym nadwozie wykonane z włókien węglowych. Efektem była wysoka cena modelu, która właściwie od zawsze startowała w okolicy 160-180 tysięcy złotych i bez żadnego problemu przebijała 200 tysięcy złotych przy dodatkowych pakietach wyposażenia.

Przez 9 lat produkcji – ta wystartowała we wrześniu 2013 roku w Lipsku (Niemcy) – samochód znalazł około 250 tysięcy nabywców. Obecny na rynku parę lat dłużej Nissan Leaf przekonał do siebie 580 tysięcy osób i nadal się sprzedaje. Auto było całkiem popularne dopóki nie zadebiutowała Tesla Model 3, która przy podobnej cenie oferowała lepszą dynamikę, lepsze zasięgi, przestronniejszą kabinę i nowocześniejsze oprogramowanie. Z drugiej strony: w 2021 roku w Niemczech i3 sprzedawało się lepiej niż Opel Corsa-e czy Audi e-tron.

Obecnie nazwę BMW i3 nosi produkowany i oferowany w Chinach sedan segmentu D, prawdopodobnie blisko spokrewniony z BMW i4. Auto dostępne jest w wariancie eDrive 35L z baterią o pojemności 70,3 (66,1) kWh, tymczasem ostatnia generacja starego BMW i3 miała akumulator o pojemności 42,2 (~39) kWh. Za bliskiego krewniaka i kontynuatora linii można uznać Mini Coopera SE vel Mini Electric, ale ten model ciągle jeszcze nie doczekał się aktualizacji do większej baterii – na razie oferuje 32,6 (29) kWh. Producent utrzymuje, że następcą i3 jest BMW iX1, lecz jest to model z innego segmentu, z innym nadwoziem.

W 2025 roku na rynek ma trafić nowe elektryczne BMW serii 3, które będzie samochodem z linii Neue Klasse i powinno otrzymać oznaczenie i3. Nie wiadomo, czy będzie spowinowacone z obecnym chińskim i3.

Chińskie BMW i3 (c) BMW

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version