Trudno się dziwić, że upada fabryka Audi w Brukseli, skoro niemiecki producent nie wie nawet, czy powinien nazywać samochody elektryczne tak samo, czy może inaczej niż spalinowe. Tylko w ciągu ostatnich kilku lat marka wprowadziła duże zmiany w nomenklaturze, które najpierw ujednolicały, następnie mocno odróżniały modele z napędami elektrycznymi i spalinowymi. Teraz kolejne ujednolicenie – chyba najsłuszniejsze w całej historii.

Zmiany w nomenklaturze Audi, czyli silniki spalinowe wracają do ugruntowanych modeli

Przypomnijmy: początkowo napędy czysto elektryczne były oznaczane przez użycie e-tron w nazwie modelu. Iron Man jeździł m.in. Audi R8 e-tron, samochodem elektrycznym. Później symbol rozmyto w celach marketingowych, Audi A3 e-tron było już tylko hybrydą plug-in. Ostatecznie uznano, że e-tron wróci do macierzy, będzie symbolizowało wyłącznie napęd czysto elektryczny (patrz: Audi e-tron) i pojawi się przy nim liczba, która miała pewien związek z mocą samochodu. Z zasięgiem? „Oj, lepiej nie!”, szczególnie, że identyczne liczby pojawiły się przy oznaczeniach spalinowych (patrz: Audi Q4 e-tron 50, Audi Q5 TFSI e 50 itd.).

W końcu wykonano gruby ruch: cyfry parzyste przy nazwie miały oznaczać elektryki, cyfry nieparzyste – modele spalinowe. Spalinowe Audi A4 przeistoczyło się w Audi A5, elektrycznej wersji jeszcze nie ma, Audi A6 zyskało wyłącznie napęd elektryczny (Audi A6 e-tron), spalinowe Audi A6 od teraz miało się nazywać Audi A7, i tak dalej. Audi A4 straciło swoje oznaczenie po trzydziestu latach obecności na rynku, dobrze, że bestseller marki, Audi Q5, pozostał przy dotychczasowym symbolu…

Audi A4, czyli Audi A5 (c) Audi

Teraz firma wycofuje się z tego niepotrzebnego bałaganu, który chyba nie pomógł elektrykom a utrudnił sprzedawcom wytłumaczenie, dlaczego muszą zacząć kupować Audi A5, chociaż od dwudziestu lat przychodzili do salonu po A4 i nie, nie chcą droższego modelu z nadwoziem typu coupe. Już za miesiąc, 4 marca, ma się pojawić nowe Audi A6 z silnikiem spalinowym. Nowa-stara nomenklatura ma obowiązywać na całym świecie, będzie związana z rozmiarem i pozycjonowaniem samochodu na rynku. A to modele niższe, Q będzie symbolizować crossovery i SUV-y, cyfry wrócą do macierzy a rozróżnianie napędów będzie się odbywało w dotychczasowy sposób: e-tron będzie związane z elektrykami, TDI z modelami na olej napędowy itd.

Audi A5 pozostanie Audi A5, zmiany wsteczne nie są planowane, ale spodziewajmy się szybkiego faceliftingu i powrotu do wcześniejszej symboliki.

Elektryczne Audi A6 wkrótce dostanie spalinowego brata (c) Audi

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: