Ruszył polski konfigurator Volkswagena ID.3 1st. Utrzymano w nim progi cenowe, które zapowiadano wcześniej, to jest „poniżej 170”, „poniżej 200” i „poniżej 220” tysięcy złotych dla wersji ID.3 1st, ID.3 1st Plus i ID.3 1st Max. Dostępne były trzy kolory: biały, turkusowy i ciemnoszary.

Volkswagen ID.3 1st: kto przeklikał, ten zarezerwował

Z wypowiedzi naszych Czytelników, którzy posiadali rezerwacje na ID.3 1st, wynika, że największą popularnością wśród nich cieszył się wariant ID.3 1st Plus, a więc model kosztujący „do 200 tysięcy złotych”. Nie napisał do nas nikt, kto zdecydował się na podstawowy wariant auta, VW ID.3 1st. Taki głos pojawił się dopiero w komentarzu.

Pan Piotr, który wybrał wariant 1st Max – a więc wersję kosztującą „do 220 tysięcy złotych” – stwierdził, że przeklikał przez konfigurator jak najszybciej, żeby zdobyć taki egzemplarz, jaki go interesuje.

> Mam rezerwację VW ID.3 1st, byłem w Volkswagenie. Zdecydowałem: kupuję VW ID.3 1st Max, najdroższy wariant [Czytelnik]

Pan Jarek zdradził nam, że były dostępne tylko trzy kolory: biały metalik (pierwszy od lewej), turkusowy metalik (pierwszy z prawej) oraz ciemnoszary (drugi od prawej). Nie było szarego niemetalicznego, czyli wariantu, który widać tutaj w środku. Najwyraźniej nie było też niebieskiego (kolaż Czytelnika Konrada):

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, żadna wersja nie posiadała pompy ciepła, ale dwustrefowa klimatyzacja była w standardzie. Tapicerkę można było wybrać tylko w środkowej wersji 1st Plus, bo warianty bogatszy i biedniejszy miały tylko po jednym rodzaju widocznym na ilustracji poniżej:

Jak pisze Pan Konrad, pojawiła się niespodzianka: warianty 1st Plus i 1st Max mają dodatkowy „pakiet kolorystyczny”, który dodaje akcenty na nadwoziu, listwie nad drzwiami, przednim wlocie powietrza, bocznych listwach i dyfuzorze:

Następnym krokiem po zatwierdzeniu konfiguracji będzie potwierdzenie jej u wybranego dealera. Dopiero wtedy posiadacz rezerwacji pozna finalną cenę samochodu. W innych krajach część odbiorców zatwierdziła już swój wybór, inni mają potwierdzać go w kwietniu (np. Szwajcaria) albo w maju (np. Niemcy).

Dostawy Volkswagena ID.3 1st mają ruszyć latem 2020 roku. Wersja ID3. 1st to samochód segmentu C z napędem na tył, silnikiem o mocy 150 kW (204 KM) i baterią 58 kWh. Prognozowany przez producenta zasięg auta to do 420 jednostek WLTP, czyli do 360 kilometrów zasięgu realnego. Dane techniczne są zbliżone dla wszystkich wersji ID.3 1st, czyli też 1st Plus i 1st Max.

Oprócz nich na rynku będą dostępne warianty bateryjne VW ID.3 45 kWh i 77 kWh, a także wersja 58 kWh nie-1st:

> Najtańszy Volkswagen ID.3: Pure, bateria 45 kWh, moc 93 kW (126 KM), 11 sekund do 100 km/h

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 13 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: