Na niemieckiej stronie Renault pojawiła się możliwość skonfigurowania Renault Megane E-Tech Electric z dwoma zespołami napędowymi i trzema wersjami do wyboru. Francuskie media szacują, że auto będzie oferowane niewiele drożej niż Renault Zoe, choć lokuje się o segment wyżej niż starszy brat (C kontra B dla Zoe).
Cena Renault Megane E-Tech od równowartości 130-140 tysięcy złotych za E-Tech EV40, twierdzi L’Argus
Choć pierwsze dostawy elektrycznego Megane powinny ruszyć już wiosną 2022 roku, koszty zakupu auta nadal nie są znane. Na niektórych rynkach można ustawić się w kolejce po samochód wpłacając 500 euro (równowartość 2,3 tysiąca zł). Nasi koledzy z francuskiej redakcji L’Argus szacują, że cena Renault Megane E-Tech EV40 powinna startować od około 34 000 euro. W Polsce, po uwzględnieniu różnic w stawkach VAT, dawałoby to około 130-140 tysięcy złotych, a więc minimalnie więcej niż wynosi bazowa cena Renault Zoe (124 900 zł za wariant R110).
Auto będzie dostępne w dwóch wariantach bateryjno-silnikowych:
- Renault Megane E-Tech EV40: bateria 40 kWh, silnik 96 kW (130 KM) napędzający przednie koła, 300 jednostek WLTP zasięgu (~256 km realnie w trybie mieszanym),
- Renault Megane E-Tech EV60: bateria 60 kWh, silnik 160 kW (220 KM) napędzający przednie koła, 450 jednostek WLTP zasięgu (~385 km realnie w trybie mieszanym), moc ładowania prądem stałym (DC) wynosząca do 130 kW.
Obydwie wersje mają kolejne podwarianty: Standard / Boost (EV40) i Super / Optimum charge (EV60). Myliłby się jednak ktoś, kto sądziłby, że „boost” czy „optimum” oznacza mocniejsze silniki, bo Renault odróżnia tymi nazwami… moc ładowania. Standard ładuje się ze stacji prądu przemiennego (AC) z mocą 7 kW, Boost osiągnie 22 kW, Super ma 7 kW AC i 130 kW DC, a Optimum (czytaj: maksimum) obsługuje 22 kW AC i 130 kW DC. Producent nie chwali się, jaka będzie moc DC przy mniejszych bateriach:
Wersje wyposażeniowe auta zarówno we Francji, jak i w Niemczech, są trzy: Equilibre, Techno i Iconic. Wśród wyposażenia opcjonalnego najtańszej edycji wymieniono podgrzewane siedzenia, kierownicę, pompę ciepła, dwustrefową klimatyzację czy czujniki parkowania. Wszędzie standardem są felgi aluminiowe oraz bezprzewodowe Android Auto i Apple CarPlay.
Polski konfigurator Renault Megane E-Tech powinien zostać udostępniony jeszcze w tym, IV kwartale 2021 roku. Oficjalne ceny modelu mają zostać podane na początku I kwartału roku 2022 – choć nie jest jasne, czy dotyczy to również rynku polskiego. Pierwsze dostawy mają wystartować w marcu przyszłego roku.