Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Kiedy Giga Berlin zacznie masowo produkować Modele Y? Już to robi, pierwszy transport od wczoraj w Ząbkach :)

Nasz Czytelnik, Pan Jakub, wysłał nam zdjęcie Tesli Model Y Performance stojącej przy polskim salonie Tesli. Jak usłyszał od pracowników placówki w piątek, 22 kwietnia, dotarł do Ząbek pierwszy transport Modeli Y MiG, czyli wyprodukowanych w Giga Berlin. Zaczęło się od najdroższych wariantów Performance.

Giga Berlin już produkuje auta dla Europy

Tesle Model Y, które trafiały wcześniej do Europy, były wariantami Long Range wytwarzanymi w Chinach. Na edycje Performance odbiorcy mieli poczekać jeszcze kilka miesięcy. No i doczekali się, od końca drugiej dekady kwietnia samochody trafiają do salonów w całej Europie, teraz pojawiły się też w Polsce:

Tesla Model Y Made in Germany obok salonu Tesli w Ząbkach (c) Czytelnik Jakub

Samochody powstały za naszą zachodnią granicą, wyposażone są w baterię zbudowaną w oparciu o ogniwa 2170 wyprodukowane w Giga Shanghai. Wraz z nimi coś zmieniło się też na europejskich stronach Tesli, bo pod bloczkiem z zasięgiem WLTP, maksymalną szybkością i przyspieszeniem pojawił się suwak wskazujący, że zawartość pola jest zbyt szeroka jak na przydzielone mu miejsce. Ale najciekawsze jest chyba to, że przełączając się między wariantem Long Range i Performance zauważymy, że ten drugi jest niżej zawieszony (konfigurator TUTAJ)!

Wiemy, że w Giga Berlin zaczęto od dwóch podstawowych lakierów: bieli i czerni. Inne kolory mają być dodawane w przyszłości, nie wygląda na to, żeby były w ogóle testowane. Pasuje to do informacji podawanych przez konfigurator: Teslę Model Y Performance z lakierem białym lub czarnym odbierzemy w pierwszym dostępnym terminie, tj. sierpniu 2022. Szary ma być dostępny w listopadzie 2022, czerwień i granat – w styczniu 2023.

Dla wariantu Long Range daty są nieco inne: sierpień dla bieli i czerni [zgadza się], październik dla szarości [mniej więcej pasuje] oraz wrzesień 2022 dla granatu i czerwieni [kompletnie nie pasuje]. Wnioskujemy na tej podstawie, że niemonochromatyczne Modele Y będą przyjeżdżały z Chin jeszcze do końca bieżącego roku ALBO że pierwsze eksperymenty z kolorami będą miały miejsce w tańszym wariancie Long Range, żeby nie zrażać nabywców płacących wyższą cenę…

Na razie opinie nt. Tesli Model Y z Niemiec są entuzjastyczne, nabywcy chwalą wysoką jakość wykonania samochodów.

Czy warto czekać na ogniwa 4680?

Osoby, które gorączkowo odliczają czas do drugiej połowy roku, by kupić Teslę Model Y z baterią strukturalną i ogniwami 4680, powinny przemyśleć swoje stanowisko. W podsumowaniu I kwartału 2022 dla akcjonariuszy Tesla podkreśliła, że nawet Giga Texas, fabryka, która zaczęła od baterii strukturalnych i ogniw 4680, będzie w przyszłości w stanie produkować samochody z baterią niestrukturalną opartą na ogniwach 2170.

Domyślamy się zatem, że Tesla będzie tak dobierać parametry obu wersji, żeby nie psuć sobie sprzedaży aut ze starszymi ogniwami. Co oznacza, że ich odróżnienie od siebie może być trudne. Albo że ogniwa 4680 będą dostępne tylko w tańszym, „zbyt drogim jak na możliwości” Modelu Y AWD. Albo że Tesla w ogóle ograniczy ich zastosowanie w crossoverze, żeby móc nakarmić nimi linie produkcyjne Tesli Semi i Cybertrucka.

Przekrój przez Teslę Model Y MiT (wytwarzaną w Giga Texas)

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 13 głosów Średnia: 4.5]
Exit mobile version