Z kategorii: humor. Gdy prowadziliśmy w redakcji test Kii EV6, parokrotnie usłyszeliśmy pytanie o to, „co to za marka Ka-eN” wraz z sugestiami, że może być to chiński produkt. Trudno się dziwić, nowe logo wygląda tak, jakby składało się z litery K oraz napisanej grażdanką dużej litery „i”: KИ. Okazuje się, że teraz każdego miesiąca Google notuje około 30 tysięcy wyszukiwań samochodów marki KN właśnie.
Nowa KИ EV6, czyli ktoś przegapił alfabety niełacińskie. Albo celowo doprowadził do zamieszania
Inauguracja nowego logo miała miejsce w styczniu 2021 roku, wykorzystano do niej wtedy około setkę dronów (zdjęcie otwierające). Ale zakłopotanie internautów zaczęło objawiać się dopiero wiele miesięcy później, latem 2022 roku, gdy na drogach coraz częściej zaczęła pojawiać się Kia EV6 oraz inne modele południowokoreańskiego producenta. Samochody były (i są) zadziorne stylistycznie, nie przypominają dotychczasowych produktów Kii, przyciągają wzrok i… się zaczęło.
the new kia logo is so unreadable that at least 30k people a month search for the „KN car” ever since its debut pic.twitter.com/jRj25JoAPp
— Ashwinn (@Shwinnabego) November 17, 2022
Internauta Ashwinn zauważył, że każdego miesiąca Google notuje co najmniej 30 tysięcy wyszukiwań „KN car” (pol. samochód [marki] KN), bo logo jest niezrozumiałe dla ludzi. Faktycznie, gdy jesteśmy zalogowani na konto Elektrowozu, po wpisaniu „kn ” [ka-en-przerwa] w wyszukiwarce „kn car” jest trzecią sugestią po „kn” i „knowledge”. W trybie Incognito „kn cars” pojawia się jako piąta sugestia po wpisaniu „kn „.
Wypowiadający się pod twittem ludzie zaproponowali korekty logotypu Kii polegające na wyróżnieniu kropki nad „i”. Pojawiła się też sugestia, żeby oddzielić „A”, ale zaburzyło to przepływ znaku. Niektórzy stwierdzili wreszcie, że Kii właśnie o to chodziło, żeby ludzie rozmawiali o nowych samochodach i żeby interesowali się znakiem. Dzięki temu w poszukiwaniu czegoś nowego odnajdują markę, którą znali od lat – doświadczoną, lecz w zupełnie nowym opakowaniu.