Na forum Reddit pojawiła się ciekawa wypowiedź właściciela Kia Niro Plug-in, który wcześniej miał Chevroleta Volta. Jego zdaniem Volt podczas jazdy bardziej przypominał samochód czysto elektryczny, ale hybrydowa Kia Niro jego zdaniem oferuje większy zasięg*) (w trybie elektrycznym), niższe spalanie (w trybie spalinowym/mieszanym) i większą ilość przestrzeni.
Kia Niro Plug-in z pozytywną opinią
Kia Niro Plug-in to dziś najtańsza nowoczesna hybryda w Polsce. „Nowoczesna”, czyli ładowana z gniazdka, a „najtańsza”, ponieważ jej cena rozpoczyna się od 125,9 tysiąca złotych. Według danych EAFO, w 2018 roku to najpopularniejsza hybryda plug-in w Polsce:
Właściciel samochodu – mieszkaniec Stanów Zjednoczonych – polubił duży zasięg Niro Plug-in w trybie elektrycznym oraz niskie spalanie w trybie mieszanym/spalinowym (patrz TUTAJ). Jak obliczył, tankuje do pełna raz 2,9 tysiąca kilometrów. Na tle koreańskiego auta, Chevrolet Volt wypadał gorzej zarówno w kwestii zużycia energii, jak też spalania.
Skokowe działanie sześciobiegowej skrzyni biegów DCT wymagało przyzwyczajenia, jednak umożliwiło obniżenie spalania; DCT ma być też przyjemniejsze niż skrzynie CVT. Volt z kolei lepiej się kierował i oferował płynniejszą jazdę. Hybrydowa Kia ma mały bagażnik, ale oferuje ponoć sporo miejsca na tylnej kanapie. Rodzice internauty, którzy nie lubili jeździć z nim Voltem, do Kii nie mają zastrzeżeń.
Co sprawiło, że zmienił Volta na Niro PHEV? Chevrolet zaczął sprawiać problemy, a lokalni dealerzy General Motors nie byli względem niego szczególnie grzeczni.
Na ilustracji: Kia Niro Plug-in, zdjęcie ilustracyjne (c) Kia
*) Według pomiarów EPA, Kia Niro Plug-in oferuje niższy zasięg w trybie czysto elektrycznym niż Chevrolet Volt
|REKLAMA|
|/REKLAMA|