Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Kia EV9 dostępna w Niemczech we wszystkich wariantach. Polski cennik około 20 września

Kia wprowadziła do niemieckiej oferty wszystkie wersje Kii EV9 obok pierwotnej Launch Edition. Najsłabszy wariant z silnikiem o mocy 150 kW/204 KM i baterią 99,8 kWh [aktualnie nie ma innych pojemności – red.] kosztuje od 72 490 euro. To niemal tyle samo, ile w Niemczech zapłacimy za Kię EV6 GT (72 990 euro; w Polsce od 399 900 złotych), mamy zatem wyraźną wskazówkę, że polska cena Kii EV9 nie powinna przekroczyć 390-400 tysięcy złotych.

Kia EV9, cennik i wersje w Niemczech

Pierwotna wersja Launch Edition, która w Niemczech kosztowała od 83 190 euro, była niemal kompletnie wyposażona, nie licząc matowego niebieskiego lakieru i komfortowych foteli w drugim rzędzie (2+2+2) – te opcje wymagały dopłaty. Obecny wariant EV9 kosztujący od 72 490 euro ma w zestawie mniej dodatków i będzie znacznie mniej dynamiczny. Launch Edition i GT-line dysponuje dwoma silnikami o mocy 283 kW/385 KM i 700 Nm momentu obrotowego (podstawa: 600 Nm), bazowa wersja EV9 ma jeden silnik (RWD) o mocy 150 kW/204 KM i 350 Nm momentu (źródło, źródło).

Jeśli interesuje nas napęd na obie osie, zapłacimy co najmniej 76 490 euro.

Zaletą wariantu z napędem na tył jest zasięg WLTP, który może wynieść do 541 jednostek, mniej więcej 460 kilometrów w trybie mieszanym, około 325 kilometrów przy jeździe autostradowej z szybkością 120 km/h i baterią rozładowaną do zera [szacunki redakcji Elektrowozu].

W bazowej wersji Kii EV9 otrzymujemy siedem miejsc (2+3+2) i nie mamy możliwości zamienienia kanapy na dwa osobne siedzenia – te pojawiają się dopiero w wariancie GT-line kosztującym niewiele mniej niż Launch Edition, bo 82 380 euro. Nawet podstawowa Kia EV9 obsłuży V2L, technologię zasilania zewnętrznych urządzeń z portu ładowania samochodu lub gniazdka znajdującego się w bagażniku.

Oprócz tego w podstawie dostaniemy m.in. 19-calowe felgi, oświetlenie nastrojowe, czytnik linii papilarnych, mechanizm podgrzewania baterii, funkcję kluczyka w smartfonie, indukcyjną ładowarkę telefonów, nawigację rozumiejącą, że prowadzi samochód elektryczny (postoje na ładowanie), 3-strefową klimatyzację, system audio Meridian z 14 głośnikami, czujniki parkowania, podgrzewane fotele z przodu i z tyłu (bez środkowego) czy 3-fazową ładowarkę pokładową AC-DC o mocy 11 kW.

Polski cennik Kii EV9 zostanie opublikowany około 20 września. Samochód będzie topowym modelem marki, nie należy się więc spodziewać, że będzie tanio. Co interesujące, na niemieckim portalu pojawia się wzmianka o bazowej edycji Kii EV9 z mniejszą baterią 76 kWh i silnikiem 160 kW/218 KM, ale Kia konsekwentnie milczy na jej temat. Dostawy pierwszych egzemplarzy z linii Launch Edition spodziewane są pod koniec roku, większa liczba egzemplarzy pojawi się w roku 2024.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version