Przecieki się zmaterializowały. Kia EV9 w Niemczech dostępna jest w wersji Air, z baterią o pojemności 76,1 (~74) kWh i silnikiem o mocy 160 kW/218 KM napędzającym tylne koła. Cena Kii EV9 Air jest niższa o 7 500 euro od sprzedawanego wcześniej bazowego wariantu Earth 99,8 kWh, zaczyna się od 61 990 euro. Potaniały też edycje z dużą baterią i napędem na obie osie, co dobrze wróży trendowi i możliwości nabycia Kii EV9 w ramach programu Mój Elektryk 2.0.

Kia EV9 (2025): ceny w Polsce na bazie Niemiec

Wcześniejsze 72 490 euro to odpowiednik polskich 319 200 złotych po dzisiejszym kursie i uwzględnieniu różnicy w stawkach VAT. Załóżmy zatem, że wartość stanowi odpowiednik polskiej ceny Kii EV9 równej 323 900 złotych. Przeliczając proporcjonalnie (72 490 vs 61 990 euro) łatwo oszacujemy, że polska cena Kii EV9 76,1 kWh powinna wynosić około 277 000 złotych. Jeżeli weźmiemy pod uwagę, że limit kosztów zakupu w programie NFOŚiGW Mój Elektryk 2.0 wynosi 276 750 złotych, łatwo się domyślimy, że polski oddział Kii zrobi wiele, by Kia EV9 zmieściła się w nowym progu dopłat.

Kia EV9 76,1 kWh, specyfikacja

Tak jak wspomnieliśmy, Kia EV9 Air ma baterię o pojemności 76,1 kWh, która obsługuje ładowanie z mocą 210 kW – dokładnie tak samo, jak modele z większym akumulatorem. Uzupełnianie energii od 10 do 80 procent ma potrwać 20 minut, co jest ważne, jeśli weźmiemy pod uwagę, że auto ma ledwie 443 jednostki WLTP zasięgu, około 379 kilometrów realnie w trybie mieszanym, około 266 kilometrów przy jeździe autostradowej 120 km/h i rozładowaniu baterii do zera [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu]. Kia EV9 99,8 kWh nawet w warunkach zimowych była w stanie pokonać 290 kilometrów /patrz: Kia EV9, test zasięgu/.

Interesujący jest fakt, że model z mniejszą baterią ma mocniejszy silnik niż wariant EV9 99,8 kWh RWD (160 vs 150 kW; źródło), dzięki czemu przyspiesza do 100 km/h w 8,2 zamiast 9,4 sekundy. Standardowe wyposażenie to panoramiczny wyświetlacz, cyfrowy kluczyk, obsługa oddawania energii (V2L), bezprzewodowa ładowarka telefonu, 19-calowe felgi, trzystrefowa klimatyzacja, podgrzewanie i elektryczna regulacja foteli z przodu. Z opisu wynika, że standardem są nawet trzy rzędy siedzeń, bo w podstawie otrzymujemy „porty ładowania dla trzech rzędów siedzeń”.

Pojawienie się wersji EV9 76,1 kWh spowodowało u naszych zachodnich sąsiadów obniżenie cen modeli z większym akumulatorem. Wariant 99,8 kWh RWD kosztuje od 64 990 euro (~300 100 zł) a mocne AWD (99,8 kWh, 283 kW/385 KM) startuje od 68 990 euro (~318 600 zł). Niemiecki konfigurator TUTAJ.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: