Kia opublikowała oficjalne wyniki WLTP Kii EV6. Wariant z większą baterią o pojemności 77,4 kWh i napędem na tył (LR RWD) oferuje 528 jednostek, z kolei wersja z napędem na obie osie (LR AWD) ma zasięg 506 jednostek WLTP. Powinno się to przełożyć na odpowiednio 451 i 432 kilometry realnie w trybie mieszanym.
Realny zasięg Kii EV6 dość normalny, między Jaguarem I-Pace a BMW i3 / Teslą Model 3
Dotychczas Kia zaskakiwała nas zasięgami samochodów, które w optymalnych warunkach były na poziomie wartości wyznaczonych za pomocą procedury WLTP – co jest rzadkością w branży. Jeśli więc producent informował o 455 jednostkach WLTP dla e-Niro, mogliśmy być niemal pewni, że przy jeździe podmiejskiej pokonamy na jednym ładowaniu do 455 kilometrów. W mieście nawet więcej, zimą i na autostradzie oczywiście mniej.
Podawane przez producenta 528 i 506 jednostek WLTP dla EV6 LR RWD/AWD pasuje do elektrycznego kombi segmentu D, jakim jest nowa Kia. Ulokowany w tym samym segmencie Jaguar I-Pace obiecuje do 470 jednostek WLTP, z kolei BMW i4 eDrive40 zapowiada do 590 jednostek WLTP przy baterii o pojemności 80,7 (83,9) kWh. Kia EV6 lokuje się więc między autem uważanym za niezbyt oszczędne, a modelem obiecującym walkę z Teslą Model 3 jak równy z równym.
Wspomniane zasięgi powinny pozwolić na przejechanie realnie:
- Kia EV6 LR RWD:
- do 528 kilometrów po mieście,
- do 451 kilometrów w trybie mieszanym,
- do 338 kilometrów na autostradzie przy rozładowaniu baterii do 0,
- do 304 kilometrów na autostradzie przy rozładowaniu baterii do 10 procent,
- do 237 kilometrów na autostradzie przy jeździe w trybie 80->10 procent,
- Kia EV6 LR AWD:
- do 506 kilometrów po mieście,
- do 432 kilometrów realnie w trybie mieszanym,
- do 324 kilometrów na autostradzie przy rozładowaniu baterii do 0,
- do 292 kilometrów na autostradzie przy rozładowaniu baterii do 10 procent,
- do 204 kilometrów na autostradzie przy jeździe w trybie 80->10 procent.
Widać zatem, że podróż na urlop będzie wymagała pierwszego postoju po około 300, a następnych po każdych 200 kilometrach, o ile tylko będziemy poruszać się autostradami. Przy drogach podmiejskich lub zatłoczonych pierwszy postój będziemy mogli zaplanować po ponad 400 kilometrach, tak przynajmniej wynika z wstępnych obliczeń redakcji Elektrowozu.
Kia EV6 z napędem na tył posiada silnik o mocy 168 kW (228 KM) i 350 Nm momentu obrotowego, wydaje się więc samochodem bliskim ideałowi, gdy chodzi o stosunek możliwości do ceny (od 199 900 złotych, patrz ceny Kia EV6), przynajmniej na papierze. Kia EV6 LR AWD to już 239 kW (325 KM) mocy, 605 Nm momentu obrotowego i przyspieszenie do 100 km/h trwające 5,2 sekundy. Warto dodać, że przy dwóch silnikach ten pierwszy może zostać wysprzęglony (odłączony), stąd też minimalna różnica w zasięgach między wariantami RWD i AWD.
A oto samochód z bliska (wideo 2D) oraz ilość miejsca na tylnej kanapie (wideo 3D). Tę ostatnią warto wziąć pod uwagę, gdy planujemy przewozić z tyłu osoby dorosłe:
Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: kto planował zakup Kii EV6 licząc na zasięgi podobne, jak w e-Niro (WLTP = realny), powinien poczekać na pierwsze testy samochodu. Istnieje pewne prawdopodobieństwo, że Kia EV6 zaoferuje nam więcej niż obiecuje na papierze, ale z drugiej strony należy pamiętać, że mamy do czynienia z zupełnie nową architekturą i samochodem większym o ponad segment od e-Niro, więc nie powinniśmy spodziewać się cudów.