Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Kia EV6 pokazana. Elektryczne kombi. To znaczy shooting brake. To znaczy… elektryczna Kia ProCeed

Kia EV6 – dawniej: Kia CV – została oficjalnie zaprezentowana. Proporcje wskazują, że mamy do czynienia z elektrycznym kombi, ale wzbogaconym o nuty innych styli nadwoziowych, słowem: elektrycznym odpowiednikiem Kii ProCeed. To kolejny dowód, że Kia nie boi się być przedstawicielem awangardy.

Kia EV6 – wygląd znamy, specyfikacji tylko się domyślamy

Sylwetka Kii EV6 w zarysie wygląda dość normalnie, ale właściwie każde ujęcie auta przynosi lekki zawrót głowy. Przód? Mocno garbata maska i głębia reflektorów okolonych światłami do jazdy dziennej i kierunkowskazami, bez wyraźnych elementów charakterystycznych (soczewki, lustra):

Tył? Wyróżnione światła ciągnące się przez całą szerokość auta, które podkreślają załamanie na klapie, pozwalają spodziewać się sporej przestrzeni bagażnika i słabej widoczności w lusterku wstecznym. Bok? Lekko opadająca linia dachu, trochę kombi, nieco hatchback, lekko coupe plus mocno zaznaczone nadkola przy słupku C i kabina wpisana w ściśnięty czworokąt (linia przedniej szyby i dachu vs linia podwozia i świateł), jak gdyby chciano wpisać sylwetkę samochodu w nowy logotyp KIA:

W środku jest już mniej awangardowo, wyświetlacz 2/3, podłokietnik, który wygląda na odcięty na kilka centymetrów przed kokpitem, by dać kierowcy i pasażerowi dodatkowy schowek na wysokości łydek. Kierownica jest typowa i okrągła, ale dolny owal podkreślono, kojarzy się z kluczykiem otwierającym puszkę z orzeszkami – albo z bardzo szerokim uśmiechem:

W kabinie uchował się przycisk uruchamiający samochód. Ba, solidnie go wyeksponowano, choć jego przydatność staje się coraz bardziej dyskusyjna. Pozostawiono również pokrętło wyboru kierunku jazdy oraz szereg fizycznych przycisków, podczas gdy reszta świata powoli idzie w kierunku przycisków haptycznych:

Premiera samochodu będzie miała miejsce we wtorek, 30 marca, o godzinie 10 rano. Jako że auto powstaje na platformie E-GMP, wiemy, że instalacja będzie 800-woltowa, spodziewamy się też baterii o pojemnościach 58 i 72,6 kWh, jak w Hyundaiu Ioniq 5, napędów na tył i obie osie. Premiera rynkowa Kii EV6 (=start dostaw) powinna nastąpić w drugiej połowie 2021 roku.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 7 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version