Kia podała oficjalny zasięg EV6 uzyskany z wykorzystaniem procedury WLTP. Na najmniejszych 19-calowych felgach wariant najbardziej ekonomiczny – z napędem na tył i największą baterią 77,4 kWh – uzyskał 528 jednostek. Dla porównania: obecna Tesla Model 3 SR+ oferuje 448 jednostek WLTP, a LR – 614 jednostek.

Kia EV6 w połowie drogi między TM3 SR+ i LR. A gdy SR+ dostanie baterię 60 kWh… ups?

W rozesłanym właśnie mailu polski oddział producenta podał dokładne zasięgi według WLTP na 19- i 20-calowych felgach. Oto ta tabela:

Bateria (kWh)Moc silnika (kW/KM)NapędFelgiZasięg (jedn. WLTP)
58125/170tył (0+1)19"394
77,4168/229tył (0+1)19528
77,4168/229tył (0+1)20"504
77,4209/325obie osie (1+1)19"506
77,4209/325obie osie (1+1)20"484

Gdyby to była Kia e-Niro, 528 jednostek WLTP mogłyby odpowiadać 528 kilometrom w trybie mieszanym. Jednak przykład Hyundaia Ioniqa 5  sugeruje nam, że należy te wartości przeliczyć na prawdziwe kilometry. Z naszych szacunków wynika, że dla wspomnianego wariantu (EV6 77,4 kWh, RWD, 19″) będzie to:

  • do 451 kilometrów na baterii przy rozładowaniu do 0 procent,
  • do 406 kilometrów na baterii przy rozładowaniu do 10 procent,
  • do 360 kilometrów przy jeździe w przedziale 85->5 procent (bo Kia EV6 powinna utrzymywać w nim bardzo wysokie moce ładowania),
  • około 310-320 kilometrów przy jeździe autostradowej z szybkością „staram się trzymać 120 km/h” i rozładowaniu baterii do 0,
  • około 250-260 kilometrów przy jeździe autostradowej z szybkością „staram się trzymać 120 km/h” i rozładowaniu baterii od 85 do 5 procent [wstępne obliczenia www.elektrowoz.pl].

Jeśli nabywca zdecyduje się na zakup wariantu AWD z ładniejszymi 20-calowymi felgami, powinien obniżyć wszystkie wartości o około 10 procent, jeśli natomiast wybierze te felgi do wersji z napędem na tył, wartości skurczą się o około 5 procent. Widoczne na zdjęciach i filmie felgi są 20-calowe, 19-calowe mają inny wzór, nie znaleźliśmy zdjęć z nimi w żadnych materiałach prasowych (ilustracja pod filmem):

 

Kia EV6 a Tesla Model 3. Niełatwy wybór

Ceny Kii EV6 z mniejszą baterią i 19-calowymi felgami startują od 179 900 złotych, z większą baterią – od 199 900 złotych. Jeśli komuś zależy wyłącznie na zasięgu, to Kia EV6 77,4 kWh za te niemal 200 tysięcy złotych będzie lepszym wyborem niż Tesla Model 3 SR+. Technologicznie auto będzie miało wszystko jak należy: obsługę ładowania z mocą do ~200 kW, ładowarkę pokładową 3-f 11 kW, dwa ekrany na kokpicie, czujniki parkowania i kamerę cofania czy i-Pedal (możliwość stopniowania rekuperacji i jazdy z jednym pedałem).

Jeżeli jednak ktoś chciałby mieć też system audio premium, podgrzewane fotele czy kierownicę, ładowarkę indukcyjną dla telefonu, system jazdy półautonomicznej potrafiący zmieniać pasy ruchu, wtedy wybór między Teslą Model 3 SR+ i Kią EV6 stanie się trudniejszy.

Jeszcze trudniejsze może się okazać podjęcie decyzji, gdy potwierdzą się plotki, że w IV kwartale 2021 roku fabryka Tesli w Chinach zacznie wytwarzać Model 3 SR+ z baterią powiększoną do około 55 (60) kWh. Wtedy zasięgi EV6 77,4 kWh RWD i SR+ powinny się do siebie zbliżyć, ale Tesla Model 3 będzie oferowała lepsze wyposażenie w standardzie.

Nie inaczej jest o piętro wyżej, gdy wybieramy między Kią EV6 GT-Line 77,4 kWh AWD i Teslą Model 3 LR. Kia ma na papierze gorszy zasięg, ale błyskawiczne ładowanie na ultraszybkich ładowarkach może nam pozwolić na nadrobienie straconego czasu.

Obydwa auta należą do segmentu D, przy zestawieniu ich obok siebie bodaj największy rozdźwięk widać przy oprogramowaniu (Kia nie daje możliwości aktualizacji wszystkiego z użyciem OTA; tylko system multimedialny i mapy) oraz budowie nadwozia (Tesla Model 3 jest sedanem, pakowanie bagażnika może być utrudnione).

Dostawy Kii EV6 rozpoczną się w październiku 2021 roku.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: