Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Kia EV4 jak EV3: baterie 58,3 lub 81,4 kWh, tylko napęd na przód, sedan do 630 jedn. WLTP zasięgu, hatchback do 590 jedn.

No i jest. Kia zaprezentowała model Kia EV4, odpowiednik Kii EV3 dla ludzi, którzy nie chcą nadwozi typu SUV. Kia EV4 będzie dostępna jako dość dziwny sedan oraz całkiem zgrabny hatchback. Auta mają dokładnie te same zespoły napędowe, co Kia EV3, czyli silnik o mocy 150 kW/204 KM napędzający przednie koła oraz baterie o pojemności 58,3 i 81,4 kWh. Zasięgi wynoszą odpowiednio 430 i 630 jednostek WLTP dla sedana oraz 410 i 590 jednostek WLTP dla hatchbacka.

Kia EV4: niby kompakt a jakże nietypowy

Największe zaskoczenie budzą wymiary: Kia EV4 idzie śladem K4, sedan ma aż 4,73 (!) metra długości, 1,86 metra szerokości i 1,48 metra wysokości. Hatchback jest krótszy, 4,43 metra długości, 1,86 metra szerokości i tylko 1,485 metra wysokości. W obu przypadkach rozstaw osi wynosi 2,82 metra, więcej, niż ma VW ID.3 czy nawet VW ID.4. Dla porównania: Kia EV3 ma 4,3 metra długości, 1,56 metra wysokości i tylko 2,68 metra rozstawu osi. Wszystkie wymienione auta nazywane są kompaktami.

Kia EV4 sedan. To i poniższe zdjęcia przedstawiają wyłącznie tę wersję nadwoziową (c) Kia

Zespół napędowy nie jest niespodzianką: platforma E-GMP 400 V, silnik napędzający przednie koła i dwie pojemności baterii, które od 10 do 80 procent ładują się w 29 (58,3 kWh) lub 31 minut (81,4 kWh). Kia chwali się niskim współczynnikiem oporu powietrza sedana (Cx = 0,23), ale mimo tego osiąga on „tylko” 630 jednostek WLTP zasięgu. Daje to 538 kilometrów realnie w trybie mieszanym, 378 kilometrów przy jeździe z szybkością 120 km/h i około 290 kilometrów przy 140 km/h [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu]. Hatchback ma wyniki nieco gorsze, to samo dotyczy wariantów z mniejszą baterią. Port ładowania jest „na przednim błotniku”. Nie widać go na zdjęciach, więc domyślamy się, że ulokowano go z prawej strony.

Kia EV4 hatchback. To i poniższe zdjęcia przedstawiają wyłącznie tę wersję nadwoziową (c) Kia

Pojemność bagażnika Kii EV4 dla sedana wynosi 490 litrów – wyjaśniło się, dlaczego „odwłok” jest tak rozdęty – podczas gdy w hatchbacku znajdziemy 435 litrów przestrzeni do tylnej półki/krawędzi oparć i okien. Tylne zawieszenie jest wielowahaczowe, ba, producent chwali się też amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia (SFD3), niczym w EV3 i nowej EV6. Dostawy Kii EV4 rozpoczną się już w marcu na rynku południowokoreańskim, w Polsce model pojawi się pod koniec 2025 roku. Spodziewane ceny Kii EV4 powinny być zbliżone do cen Kii EV3 po rabatach.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 4.8]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version