Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Kia EV3 kontra Kia Niro EV, czyli zobaczycie, co się zaraz będzie działo

Dziś oficjalnie podano dane techniczne Kii EV3. Kiedy przedstawiano nam je we Frankfurcie (Niemcy), byliśmy podwójnie zaskoczeni. Po pierwsze dlatego, że mniej więcej takich parametrów spodziewaliśmy się dwa lata temu, kiedy Kia e-Niro przeobraziła się w Kię Niro EV. Po drugiej dlatego, że Kia Niro EV została po staremu. Co się teraz z nią stanie? Wskazówkę dał nam Alex Papapetropoulos, dyrektor ds. produktu i cen w europejskim oddziale Kii.

Kia EV3 wytnie z rynku Niro EV, ale nie Niro HEV

Zacznijmy wprost: Papapetropoulos nie użył sformułowania „wytnie”, „zabije”, „wykończy”. Podkreślał tylko, że Kia EV3 wreszcie może być jedynym samochodem w domu, choć jest elektryczna (słyszeliśmy to parokrotnie) oraz że Kia Niro EV zostanie na rynku dla nabywców potrzebujących bardziej konwencjonalnych rozwiązań. Na pierwszy rzut oka brzmi to absurdalnie, jeśli weźmiemy pod uwagę, że obydwa auta są podobnie nietuzinkowe wzorniczo.

Kia Niro EV (c) Kia

Kia EV3 (c) Kia

Naszym zdaniem najlepszą interpretację tych słów ma nasz Czytelnik, Pan Piotr: zanosi się na to, że Kia Niro EV posiedzi w ofercie tylko tak długo, jak długo będzie kupowana (co najmniej do 2025 roku). Gdy popyt spadnie, przestanie być produkowana a na rynku zostanie jej wariant hybrydowy, Niro HEV, może też hybrydowy plug-in, bo tutaj Kia chwilowo nie ma alternatywy.

Kia EV3 z kolei stanie się głównym elektrykiem marki na początku segmentu C-SUV. Jest pod właściwie każdym względem lepsza niż Niro EV: ma nowocześniejszą platformę zaprojektowaną z myślą o elektrykach, większą baterię, szybsze ładowanie, nowocześniejsze oprogramowanie, odświeżony wygląd, większy zasięg, wnętrze o podobnej przestronności, prawie taki sam bagażnik, aktualizacje OTA, cyfrowy kluczyk, dostęp do aplikacji, które mogą wygenerować dodatkowy strumień pieniędzy dla producenta czy obsługę Plug & Charge i V2G.

Gdy Niro EV zacznie znikać z rynku, do gamy może wkroczyć nieco większa Kia EV5 (4,615 m długości, 2,75 m rozstawu osi) i producent nadal będzie miał jedno oznaczenie, które może wykorzystać do produkcji sedana lub crossovera ulokowanego dokładnie w połowie segmentu C: Kia EV4. Na razie Kia EV4 jest koncepcyjnym „zupełnie nowym rodzajem elektrycznego sedana”, jednak ścieżka Mazdy i wielu innych producentów pokazuje, że crossover może być lepszym kierunkiem rozwoju. Kia przetestowała już to podejście przy Kii EV6, która w założeniu miała być trudna do zakwalifikowania, gdy chodzi o nadwozie.

Kia EV5 może trafić do europejskiej oferty, gdy Kia Niro EV będzie z niej wychodzić (c) Kia

Kia EV5 już jest oferowana w Chinach, Kia EV3 powinna być dostępna w Europie od przełomu 2024/2025, więc do opisywanych przez nas zmian dojdzie prawdopodobnie w latach 2025-26. Do 2027 roku Kia chce mieć w ofercie 15 modeli samochodów elektrycznych.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version