Gdy zaczynamy pisać ten artykuł, jest czwartek 12 października, godzina 5.30 czasu polskiego, 12.30 czasu południowokoreańskiego. Kia EV Day 2023 odbył się ponoć wczoraj, embargo wygasa dziś, ale… nadal niczego nie wiemy. Mamy tylko niewyraźny obrazek, który „wyciekł” i który ukazuje wszystkie nowe i starsze elektryki w pełnej krasie. Wygląda na to, że redakcja Elektrowozu trafiła z przewidywaniami w dziesiątkę, co wcale nie było takie oczywiste.

Kia EV Day 2023 na „przecieku”

Na ilustracji, do której dotarł The Korean Car Blog, widzimy gamę starych i nowych elektryków Kii. Idąc od lewej mamy modele: Kia EV6, Kia EV4, Kia EV5, Kia EV3, Kia EV9. Dwa, których dotychczas nie poznaliśmy, stoją po bokach niebieskiej Kii EV5, to złota Kia EV4 i seledynowa Kia EV3:

Gama samochodów elektrycznych Kii, w tym modele znane (Kia EV6 po lewej, Kia EV5 w środku i Kia EV9 po prawej) oraz te nowe: Kia EV4, Kia EV3. Gdybyśmy mieli szukać klucza do zastosowanych barw, uznalibyśmy, że wzorcami były cztery żywioły: ziemia, ogień, woda i powietrze. Piąty kolor mogłaby stanowić quinta essentia, kwintesencja, czyli rzekomo przenikający wszystko eter

Kia EV3 zamiast Kii e-Soul?

Nazwy dwóch nowych modeli nie są jeszcze pewne, ale wyglądają na wybitnie prawdopodobne. Wbrew wszelkim dotychczasowym domysłom mały crossover ma nosić nazwę Kia EV3 (źródło), czyli tak, jak przewidywaliśmy kilka dni temu i inaczej, niż nadal sądzi portal Electrek. Samochód ma zastąpić Kię e-Soul, żeby nie kanibalizowała się z e-Niro, jest crossoverem segmentu B-SUV z zaślepionym przodem i mocno zaznaczonymi wlotami powietrza na dole.

Niektóre elementy jego wzornictwa przywodzą na myśl nową Kię Picanto (zarys świateł do jazdy dziennej, wąska szczelina na górze, obrys wlotów powietrza na dole – zdjęcie poniżej). The Korean Car Blog utrzymuje, że cena Kii EV3 będzie zaczynać się w okolicy 30 000 dolarów netto, w Polsce będzie to prawdopodobnie 150 000-170 000 złotych, przy czym niższa kwota będzie raczej dotyczyć baterii o pojemności 48 kWh.

Kia EV4 obok Kii Ceed?

Drugim intrygującym modelem jest Kia EV4, zupełnie nowy elektryczny sedan producenta. Zarys jego tyłu przywodzi na myśl linie Kii EV6, niewykluczone, że chodzi o to, by móc go nazwać crossoverem, bo ten typ nadwozia cieszy się na rynku dużym wzięciem. To pierwszy całkowicie elektryczny nie-SUV producenta, powinien lokować się w segmenie C, rozmiarowo nieco powyżej VW ID.3 czy Renault Megane E-Tech Elektrycznego.

The Korean Car Blog utrzymuje, że Kia EV4 będzie elektrycznym odpowiednikiem spalinowej Kii Forte/Cerato/K3, która kilka dni temu zadebiutowała w odświeżonej formie (zdjęcie poniżej; źródło). O ile Kia EV3 spodziewana jest na rynku już w 2024 roku, o tyle Kia EV4 może pojawić się albo w drugiej połowie 2024 roku, albo dopiero w roku 2025. Do 2027 Kia chce mieć na rynku aż 15 modeli aut czysto elektrycznych obejmujących właściwie wszystkie segmenty.

Nota od redakcji Elektrowozu: powyższy artykuł zbudowaliśmy w oparciu o spekulacje i „przeciek”. Oficjalne informacje powinny być dostępne w ciągu kilku nadchodzących godzin.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 5]