Znamy ceny Kia EV3. Elektryczny crossover pogranicza segmentów B- i C-SUV kosztuje od 166 900 złotych dla mniejszej baterii 58,3 kWh oraz od 184 900 złotych dla wersji z akumulatorem 81,4 kWh. W obu przypadkach mówimy o wariantach wyposażenia Air. Najbogatsza edycja GT Line Kii EV3 kosztuje aż 222 400 złotych.
Kia EV3: ceny, wersje wyposażenia i inne ciekawostki
Niezależnie od pojemności baterii do dyspozycji mamy tylko jeden zespół napędowy: silnik o mocy 150 kW/204 KM na przedniej osi. Mniejszy akumulator gwarantuje 414 jednostek WLTP (maksymalnie 436 jednostek), 354 kilometrów realnie w trybie mieszanym i 248 kilometrów przy 120 km/h oraz rozładowaniu baterii do zera. Większa bateria to 563 jednostki WLTP zasięgu (maksymalnie: 605 jednostek na najmniejszych felgach), 481 kilometrów realnie w trybie mieszanym, 338 kilometrów przy 120 km/h [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu].
Obydwa akumulatory zbudowano w oparciu o ogniwa Li-ion z wysokoniklowymi katodami, pozwalają one na uzupełnianie energii z maksymalną mocą 100,5 kW (1,7 C) lub 127,5 kW (1,6 C), minimalne czasy ładowań od 10 do 80 procent mają wynosić 29 lub 31 minut na ultraszybkiej ładowarce obsługującej do 350 kW.
Kia EV3 w podstawowej wersji wyposażenia Air ma m.in. 17-calowe felgi aluminiowe, przednie i tylne czujniki parkowania, autopilota autostradowego HDA, kamerę cofania, bezkluczykowy dostęp, dwustrefową klimatyzację z nawiewami dla tylnego rzędu czy przygotowanie (podgrzewanie) baterii przed ładowaniem. Za podgrzewane fotele dopłacimy 1 500 złotych (pakiet Winter, WIN), za pompę ciepła – 4 000 złotych, bo jest ona w standardzie tylko w wersji GT Line.
Bogatsza edycja Earth kosztuje odpowiednio 179 400 (58,3 kWh) lub 197 400 (81,4 kWh) złotych i posiada ponadto samościemniające się lusterko wsteczne, podgrzewane fotele z przodu i podgrzewaną kierownicę, przyciemniane tylne szyby czy możliwość oddawania energii innym urządzeniom (V2D/V2L). Autopilot o nazwie HDA2 – znany z Kii EV6 czy Ioniqa 5 – wymaga 2 500 złotych dopłaty (pakiet DriveWise, AEB).
Kia EV3 w edycji Business Line skrojonej pod potrzeby firm ma już m.in. autopilota HDA2, LED-owe światła mijania i drogowe, regulowany elektrycznie fotel kierowcy, tapicerkę ze sztucznej skóry, system wykrywania ruchu poprzecznego z tyłu czy wyświetlacz projekcyjny (HUD). Jeśli mamy ochotę za coś dopłacić, może być to audio Harman Kardon (HAR, +2 500 zł) albo podgląd 3D (pakiet Technologiczny, TEC).
Widok 360 stopni i system audio Harman Kardon znajdziemy w podstawie dopiero w najbogatszej wersji wyposażenia GT Line. Tak skonfigurowany egzemplarz będzie miał też wielokolorowe oświetlenie nastrojowe, system zdalnego parkowania i monitorowanie martwego pola z wyświetlaniem obrazu z kamer na wyświetlaczu centralnym. Cały cennik znajduje się w treści, można też go pobrać TUTAJ. Kia EV3 w salonach pojawi się za dwa miesiące, w październiku 2024 roku.