Na koreańskim kanale Genesis Fast na YouTube pojawiło się kilka ciekawostek na temat Kii CV, siostry Hyundaia Ioniqa 5, pierwszej Kii na platformie E-GMP. Z opisów wynika, że 9 marca powinien ujrzeć światło dzienne zwiastun samochodu, 15 lub 21 marca ma zostać ujawniona sylwetka i wnętrze auta (=prezentacja/premiera), a dostawy ruszą albo w lipcu, albo pod koniec roku.
Aktualizacja 2021/03/09, godz. 2.19: potwierdziła się pierwsza data. Dziś, 9 marca, Kia pokazała zwiastuny samochodu i ujawniła jego nazwę: Kia CV to Kia EV6. Rozjaśnione zwiastuny wklejamy poniżej, pod nimi znajduje się poprzednia wersja tekstu.
The Kia EV6. Bold, original and innovative.
Get ready to be inspired.Focus. The full design of the Kia EV6 will be unveiled on 15 Mar.#Kia #EV6 #MovementThatInspires #KiaEV6 pic.twitter.com/nkQsP2GExk
— Kia Worldwide (@Kia_Worldwide) March 8, 2021
The Kia EV6. Bold, original and innovative.
Get ready to be inspired.Focus. The full design of the Kia EV6 will be unveiled on 15 Mar.#Kia #EV6 #MovementThatInspires #KiaEV6 pic.twitter.com/nkQsP2GExk
— Kia Worldwide (@Kia_Worldwide) March 8, 2021
Kia EV6, dawniej (roboczo) Kia CV – wrażenia z bliskiego kontaktu
Choć film nosi szumną nazwę „recenzja”, w rzeczywistości widzimy na nim domysły, jakieś slajdy oraz kogoś dotykającego niemal całkowicie zamaskowany samochód. Gdyby nie znaczek na felgach oraz sylwetka, którą już wcześniej widywano na drodze, trudno byłoby się domyślić, że to w ogóle Kia.
Jednak ujawniane w filmie daty mniej więcej pasują do tego, czego dowiedzieliśmy się w polskim oddziale firmy: do premiery ma dojść w marcu lub w kwietniu. Marzec wydaje się terminem bardziej prawdopodobnym, ale koronawirus może pomieszać producentowi szyki, dlatego poniższe terminy należy traktować jako wstępne deklaracje.
A co dostrzeżemy w samym samochodzie? Ultradźwiękowe czujki parkowania, tylną szybę ulokowaną blisko krawędzi pokrowca, dwuczęściowe tylne światła z kierunkowskazami (?) skierowanymi w dół. Przednie światła wyglądają na większe niż w Ioniqu 5, co sugeruje, że o ile Hyundai wykorzystuje LED-we światła matrycowe, o tyle Kia CV może mieć po prostu sektorowe LED-y. Ale to tylko domysły. Nie wiedzieć czemu nagrywający zamazał ujęcia, w których można by próbować dojrzeć wnętrze auta, nie próbował też zbliżyć się do szyby i zajrzeć do kabiny.
Całe nagranie: