W 2021 roku Kia zaprezentuje nowego crossovera, którego robocza nazwa dziś to Kia CV. Samochód zostanie zbudowany na platformie E-GMP koncernu, będzie wykorzystywał 800-woltową instalację i ma zaoferować przyspieszenie klasy GT dzięki współpracy z firmą Rimac.
Kia CV następcą Kii Stinger? Punktem wyjścia dla następcy?
Jak dowiedział się portal Auto Express, w 2021 roku Kia pokaże crossovera stworzonego na bazie koncepcyjnego modelu „Imagine by Kia”. Samochód wprowadzi na rynek szereg nowych technologii koncernu. Jedną z nich będzie przeznaczona dla aut elektrycznych platforma E-GMP, na bazie której powstanie opisywana Kia CV, a także Hyundai NE (produkcyjna wersja modelu 45) i Genesis JW.
> Hyundai 45 EV Concept – wizja i produkt marketingu, ale z pewną obietnicą
Wszystkie wspomniane powyżej oznaczenia to nazwy robocze, kryptonimy (ang. codenames).
Nowa Kia CV ma wykorzystywać instalację pracującą z napięciem 800 woltów, czyli taką, jaką dziś stosuje tylko Porsche. Umożliwi ona ładowanie z mocą do 350 kW, co powinno skrócić przerwy na uzupełnianie energii do około 20 minut.
Przestrzeń na akumulatory w platformie E-GMP ma być wystarczająca, żeby oparte na niej samochody osiągały 500 kilometrów zasięgu. To oznacza pojemności rzędu co najmniej 80-90 kWh dla aut segmentu D.
Auto Express dowiedział się ponadto, że jeden z nowych elektryków zostanie zaprojektowany z myślą o wydajności, będzie „rodzaju e-GT”, a więc umożliwi przyspieszenie do 100 km/h w mniej niż 3 sekundy (źródło). Z wypowiedzi dyrektora operacyjnego Kia Motors Europe, Emilio Herrery, wynika może być to wariant Kii CV, z kolei z zapowiadanej klasy (GT) wyłania się sugestia, że mamy do czynienia z następcą Kii Stinger.
Do 2025 roku koreański producent chce mieć w ofercie 11 modeli samochodów elektrycznych.
> Kia e-Niro – recenzja właściciela po 1 roku eksploatacji [wideo]
A oto koncept Kia Imagine / Imagine by Kia: