Kia zaprezentowała odświeżoną wersję Kii Ceed, Ceed SW (kombi) i Proceed (shooting brake) w wariantach spalinowych i hybrydowych plug-in. Producent zastosował w nich nowe logo i zdecydował się na drobny facelifting nadwozia. W ładowanych z gniazdka hybrydach zastosowano dotychczasowy zespół napędowy.
Nowa Kia Ceed (2021) PHEV
Kia Ceed (we wszystkich wariantach) to najchętniej kupowany model południowokoreańskiej marki w Europie, który od 2018 roku znalazł ponad 200 tysięcy nabywców. Odświeżone w roczniku (2021) auto posiada atrapy chłodnicy z zaznaczonymi trójkątnymi (wersje spalinowe) albo pięciokątnymi (hybrydy plug-in) wzorami. Jednak najbardziej charakterystyczne są nowe reflektory posiadające trzy LED-owe moduły („przecinki”) pełniące rolę świateł dziennych i kierunkowskazów:
Z tyłu w edycjach GT-Line i GT pojawią się światła złożone z LED-ów oraz inne chromowane wykończenia w okolicach rur wydechowych:
Zespół napędowy hybryd plug-in został po staremu: wolnossący silnik spalinowy GDi o pojemności 1,6 litra sparowano z silnikiem elektrycznym o mocy 44,5 kW (61 KM). PHEV-y posiadają dwusprzęgłową 6-biegową skrzynię biegów DCT oraz baterię o pojemności 8,9 kWh (całkowita: ~10-11 kWh). Pojemność baterii pozwala na przejechanie do 57 jednostek WLTP w trybie elektrycznym. Powinno się to przełożyć na maksymalnie 44 kilometry realnie w trybie mieszanym przy założeniu, że samochód nie pozwoli na rozładowanie baterii do zera.
Wszystkie hybrydy plug-in są kompatybilne z aplikacją UVO Connect i pozwalają na aktualizacje oprogramowania multimedialnego i map online. Producent chwali się ulepszonym sterowaniem głosowym z możliwością sterowania temperaturą oraz 12,3-calowymi licznikami ze zróżnicowanymi trybami pracy. Produkcja nowych Ceedów wystartuje w sierpniu 2021 roku, auta będą dostępne w naszym kraju po wakacjach.