W listopadzie 2024 roku Jaguar ruszył z kampanią reklamującą restart marki w segmencie samochodów elektrycznych. W swym „Copy nothing” (pol. nie kopiuj niczego) była ona dziwaczna, ale firma utrzymywała, że zapowiada ona nowy wizerunek firmy. Akcja okazała się porażką, producent już szuka nowej agencji reklamowej, chociaż obecne umowy obowiązują go do połowy 2026 roku.

Copy Nothing, czyli jak Jaguar dał sobie sprzedać kampanię szamponu

Kampania Jaguara była na tyle zaskakująca, że media nie wiedziały, jak ją intepretować. Ostateczny oddźwięk był raczej negatywny, bo odbiorcy, potencjalni nabywcy Jaguarów, nie potrafili zrozumieć, do kogo marka kieruje swój komunikat, jakby producent kompletnie przestrzelił z komunikacją. Co śmieszniejsze: samo opisanie reklamy było uznawane za niebezpieczne treści, o czym zresztą Elektrowóz przekonuje się od dnia publikacji (ostatnia pozycja na liście).

Jaguar chyba też uznał, że reklama pasująca raczej do szamponu czy rewolucyjnych dresów z paskami na nogawkach, niekoniecznie sprawdzi się w przypadku elektrycznej limuzyny premium. Firma Accenture Song, która na potrzeby producenta stworzyła zespół Spark44, ma kontrakt do połowy 2026 roku, ale właśnie pojawiły się informacje, że Jaguar rozgląda się za nową agencją reklamową. To raczej nie jest wyraz uznania dla poprzednich prac, być może chodzi o ucieczkę przed wykreowanym wizerunkiem.

Nowe wcielenie Jaguara w kamuflażu (c) Jaguar

Zamaskowane modele nowych Jaguarów z długimi maskami widywane są od listopada 2024 roku, czyli od czasu startu akcji reklamowej. Nieoficjalnie mówi się, że Accenture Song poległo na próbie znalezienia klucza do sprzedaży nowych samochodów. Jaguar z kolei odwołuje się do swych najlepszych wzorców, czyli zaprojektował długie samochody z wydatnymi maskami, chociaż w modelach elektrycznych wcale nie musiał tego robić. Zdecydowano się na „nieokiełznane, wybujałe” proporcje, chociaż nawet bez maskowania parametry aut są trudne do odgadnięcia – bo baterii nie montuje się pod maskami z przodu:

Nowe modele spodziewane są w sprzedaży w 2026 roku.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: