Podwójnie rozsądna decyzja Kalifornii (Stany Zjednoczone). Od 3 grudnia stan przestanie przyznawać bonus finansowy osobom, które zdecydują się na zakup samochodu elektrycznego droższego niż 60 tysięcy dolarów. Dopłaty nie uzyskają również nabywcy hybryd plug-in, których zasięg wynosi mniej niż 35 mil.

Ograniczone dopłaty do elektryków i hybryd ładowanych z gniazdka

Próg cenowy wynoszący 60 tysięcy dolarów wyrzuca poza system dopłat Tesle Model S i X, Jaguara I-Pace, Audi e-tron oraz prawdopodobnie Mercedesa EQC, a zostawia w nim Teslę Model 3 i mniejsze auta elektryczne. Stan podjął więc decyzję, że osoby zamożne jakoś sobie poradzą, nawet jeśli nie otrzymają 2,5 tysiąca dolarów (równowartość 9,7 tysiąca złotych) dofinansowania.

> Czy można uzyskać dopłatę do samochodu elektrycznego kupionego poza Polską? [ODPOWIADAMY]

Od trzeciego grudnia zniknie także możliwość ubiegania się o dopłatę w wypadku hybryd plug-in, które na baterii przejeżdżają mniej niż 56,3 kilometra. W Europie oznaczałoby to odebranie przywilejów nabywcom samochodów, które pokonują mniej niż 66 km WLTP w trybie elektrycznym.

Zmieniono również wysokość dofinansowań: przy zakupie najtańszych aut mniej zamożni mieszkańcy stanu otrzymają 4,5 tysiąca dolarów dopłaty do elektryka i 3,5 tysiąca dolarów dopłaty do hybrydy plug-in (równowartości odpowiednio: 17,5 oraz 13,6 tysiąca złotych). Osoby zamożniejsze będą mogły spodziewać się już tylko odpowiednio 2 i 1 tysiąca dolarów (źródło).

W Polsce nadal czekamy na publikację rozporządzenia w Dzienniku Ustaw…:

> Zastawiasz – odlatujesz, czyli jak traktuje się w Niemczech samochody zastawiające ładowarkę

Zdjęcie otwierające: tuningowana optycznie Tesla Model 3 (c) Zack / Twitter

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]