Lucid podał oficjalny zasięg Lucida Gravity zmierzony z użyciem procedury amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (EPA). Auto pokonuje do 724 kilometrów na jednym ładowaniu. Dla porównania: Tesla Model X Napęd na Wszystkie Koła / AWD według tej samej procedury ma zasięg 539 kilometrów. Gdyby przenieść te wartości proporcjonalnie do Europy, zasięg WLTP Lucida Gravity wyniósłby 840 jednostek WLTP na najmniejszych felgach. Ponad 500 kilometrów na autostradzie.

Lucid Gravity: cena, dane techniczne i wszystko, co wiemy

Lucid Gravity dopiero powoli wchodzi na rynek amerykański – produkcja ma ruszyć pod koniec roku – a do Europy zawita nie wcześniej niż w 2025 roku. Cena wersji Grand Touring zaczyna się od 94 900 dolarów, gdy więc uwzględnić 10-procentowe cło i podatek VAT, otrzymamy kwotę zaczynającą się od 522 000 złotych. Tańszy Lucid Gravity Touring w cenie od 79 900 dolarów (~439 000 zł) będzie oferowany w Stanach Zjednoczonych pod koniec 2025 roku.

Lucid Gravity w wersji przedprodukcyjnej (c) Lucid

Lucid Gravity w wersji przedprodukcyjnej. Aktualnie wiadomo już, że na tylnym lewym błotniku jest port ładowania (c) Lucid

W modelu najbardziej zaskakujący jest zasięg. Amerykańska procedura EPA daje wyniki bliższe realnym niż WLTP, więc nie powinno być problemu z faktycznym osiągnięciem wspomnianych 724 kilometrów na jednym ładowaniu. Z wstępnych obliczeń redakcji Elektrowozu wynika, że nawet na autostradzie przy 120 km/h Lucid Gravity powinien przejeżdżać nieco ponad 500 kilometrów. Postoje na ładowanie musielibyśmy planować co 3-4 godziny. Wszystko za sprawą zoptymalizowanego zespołu napędowego i współczynnika oporu powietrza wynoszącego zaledwie 0,24.

Bateria Lucida Gravity ma „zaledwie” 120 kWh pojemności. To bardzo dużo jak na dotychczasowe standardy, ale niewiele, jeśli wziąć pod uwagę oficjalny certyfikowany zasięg i oszacowane przez nas 840 jednostki WLTP. Mercedes EQS SUV z akumulatorem o pojemności 118 kWh oferuje zaledwie 599-705 jednostek WLTP i ta ostatnia wartość (precyzyjniej: 701 jedn. WLTP) dotyczy 20-calowych felg oraz silnika o mocy 265 kW/360 KM napędzającego tylne koła. Lucid jest na tyle sprytny, że nie podaje zasięgu dla najmocniejszej konfiguracji GT, domyślamy się zatem, że jest on nieco niższy niż obiecywane 450 mil / 724 kilometry:

Nadwozie amerykańskiego crossovera przypomina podniesione kombi, w kabinie zmieści się do 7 osób (2+3+2). Maksymalna moc Lucida Gravity GT to 609 kW/828 KM. Producent obiecuje, że uzupełnienie 320 kilometrów zasięgu [według EPA] zajmie poniżej 15 minut. Wszystko za sprawą architektury 800 V. Na ładowarkach dostosowanych do architektury 400 V wynik będzie znacząco gorszy, Lucid Air znany był z tego, że ograniczał moc ładowania do zaledwie 50 kW, w Gravity może być podobnie – tutaj rozwiązanie stosowane przez Hyundaia i Kię wypada znacznie lepiej.

Strona Lucida Gravity TUTAJ, amerykański konfigurator TUTAJ.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 4.6]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: