Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Jest nowy Mercedes EQS 350. To znaczy: był przez chwilę. Ma wrócić, możliwe że z AMG EQS 53 4Matic+

W polskim konfiguratorze Mercedesa EQS pojawił się trzeci wariant obok EQS 450+ i EQS 580 4Matic. To Mercedes EQS 350. Niestety, zanim zdołaliśmy się zapoznać z autem, konfigurator modelu został wyłączony. Od polskiego oddziału firmy dowiedzieliśmy się, że powinien wrócić jeszcze dziś z nowym modelem. Niewykluczone, że tym „nowym modelem” będzie najmocniejszy Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+.

Mercedes EQS 350 – specyfikacja i wszystko, co wiemy

Najważniejsza zmiana w wariancie EQS 350 w stosunku do modeli z większymi numerami, to pojemność baterii obniżona ze 107,8 do 90,56 kWh. Zapowiadano ją już podczas premiery modelu, natomiast dopiero teraz mamy szansę zobaczyć ją w gotowym produkcie. Taki akumulator ma wystarczyć na pokonanie od 529 do 638 jednostek WLTP, co przełożyłoby się na [wstępne obliczenia redakcji www.elektrowoz.pl]:

Warto zaznaczyć, że do osiągnięcia najwyższych zasięgów może być konieczne zakupienie specjalnych 19-calowych felg AMG.

Najsłabszy Mercedes EQS 350 wyposażony jest w jeden silnik napędzający tylne koła o mocy 215 kW/292 KM, dzięki któremu możliwe jest przyspieszenie do 100 km/h w 6,6 sekundy. Szybkość maksymalna to 210 km/h, tak jak w droższych wariantach, maksymalna moc ładowania prądem stałym wynosi natomiast 170 kW zamiast 200, dojście do poziomu 80 procent ma trwać 32 minuty. Przy prądzie przemiennym (AC) do dyspozycji mamy 3-fazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW.

Mercedes EQS 350 może być wyposażony w hak holowniczy obsługujący przyczepy o wadze do 750 kilogramów. W aucie da się zainstalować bagażnik dachowy (do 100 kilogramów), maksymalna ładowność samochodu to 520 kilogramów przy 2,39 tony masy własnej.

Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+

Oprócz najtańszego EQS-a 350 w niemieckim konfiguratorze pojawił się też najmocniejszy wariant Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+. Z opisu wynika, że auto ma baterię o pojemności 107,8 kWh, napęd na obie osie, podniesiono natomiast maksymalną moc samochodu do 484 kW/658 KM. EQS 53 4Matic+ jest najszybszym EQS-em w gamie, do 100 km/h rozpędza się w 3,8 sekundy:

Na jazdy testowe Mercedesem EQS można zapisać się TUTAJ. Linki do konfiguratora dodamy, gdy zostanie on przywrócony. Wtedy też uzupełnimy tekst o polskie ceny nowych wariantów.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version