Tania Tesla 3 oficjalnie debiutuje. W czwartek, 28 lutego, o godzinie 23.00 czasu polskiego, Elon Musk – który przez chwilę na Twitterze nazywał się również Elon Tusk – ogłosił wprowadzenie na rynek zapowiadanej „Tesli dla mas”. Ile kosztuje najtańsza Tesla Model 3 i co jest w niej takiego intrygującego? Otóż za 35 tysięcy dolarów otrzymamy samochód o parametrach znacząco lepszych niż wszystko, co znajduje się na rynku.

Tania Tesla Model 3: specyfikacja i wszystko, co wiemy

Samochód zapowiedziano już podczas premiery Tesli 3 trzy lata temu, miał być elektrykiem dla mas, dostępnym od 35 tysięcy dolarów. Po przeliczeniu tej kwoty na złotówki po obecnym kursie dolara otrzymujemy 132,5 tysiąca złotych, ale po uwzględnieniu cła, transportu i innych kosztów, cena Tesli 3 w bazowej wersji powinna się zaczynać w Polsce od około 170-180 tysięcy złotych.

Najtańsza Tesla Model 3:

  • jest autem segmentu D,
  • prawdopodobnie otrzyma baterię o pojemności 50 kWh,
  • powinna mieć około 350-360 kilometrów realnego zasięgu,
  • dostępna będzie w wersji Standard Range i Standard Range Plus,
  • wnętrze będzie miała „standardowe”, czyli wykonane z tanich materiałów:

  • Tesla 3 Standard Range rozpędzi się do 97 km/h (0-60 mph) w 5,6 sekundy, Tesla 3 Standard Range Plus – w 5,3 sekundy,
  • dostawy powinny rozpocząć się w ciągu 2-4 tygodni na terenie Stanów Zjednoczonych,
  • w Europie samochód będzie dostępny w ciągu 3-6 miesięcy.

> Elektryczny Seat na platformie MEB pojawi się w Genewie [teaser]

W wersji podstawowej regulacja foteli będzie dokonywana ręcznie, zestaw audio będzie podstawowy, tak samo mapy i nawigacja – bez możliwości podglądu np. aktualnego ruchu. Za dodatkowe 2 tysiące dolarów możliwe będzie zamówienie Wnętrza Częściowo Premium (ang. Partial Premium Interior), w którym pojawią się elektryczne ustawiane i podgrzewane fotele, lepsze materiały, system audio z efektem dźwięku przestrzennego, LED-owe światła przeciwmgielne, konsola centralna ze schowkiem, 4 portami USB i miejscem na 2 smartfony.

Najwyższe Wnętrze Premium (ang. Premium Interior) będzie posiadało:

  • elektrycznie regulowane i ogrzewane fotele przednie i tylne,
  • system audio z 14 głośnikami, subwooferem, dwoma wzmacniaczami i dźwiękiem przestrzennym.
  • widok satelitarny na mapie z podglądem ruchu na żywo,
  • możliwość streamowania muzyki i mediów,
  • przeglądarkę internetową,
  • automatyczne otwieranie bramy garażowej,
  • LED-owe lampy przeciwmgielne,
  • konsolę centralną z 4 portami USB i miejscem na 2 smartfony.

Nowe ceny Tesli 3 – wszystkie warianty

Ceny Tesla Model 3 będą następujące:

  • Tesla Model 3 Standard Range Base: 354 km zasięgu, szybkość maksymalna 209 km/h – od 35 tysięcy dolarów,
  • Tesla Model 3 Standard Range Base Plus: 386 km zasięgu, szybkość maksymalna 225 km/h – od 37 tysięcy dolarów,
  • Tesla Model 3 Mid Range Premium Interior: 425 km zasięgu, szybkość maksymalna 225 km/h – od 40 tysięcy dolarów,
  • Tesla Model 3 Long Range Premium Interior: 523 km zasięgu, szybkość maksymalna 225 km/h – od 43 tysięcy dolarów.
  • Tesla Model 3 Dual Motor: 499 km zasięgu, szybkość maksymalna 233 km/h – od 47 tysięcy dolarów,
  • Tesla Model 3 Performance: 499 km zasięgu, szybkość maksymalna 260 km/h – od 58 tysięcy dolarów.

Tesla zmienia strategię sprzedaży i ZAMYKA SKLEPY

W momencie ogłoszenia informacji o taniej Tesli 3 Elon Musk zapowiedział, że firma modyfikuje dotychczasową strategię sprzedaży i zamyka wybrane salony, a właściwie showroomy – czyli miejsca, gdzie można obejrzeć auta. Nie wiadomo, które placówki zostaną zlikwidowane, wiadomo natomiast, że prezes firmy chce skupić się na sprzedaży internetowej.

Autopilot potaniał do 3 tysięcy dolarów, jeśli zamawiamy go na początku lub do 4 tysięcy dolarów, gdy zdecydujemy się na niego później.

Wersja Tesla Model 3 Long Range z jednym silnikiem otrzyma aktualizację oprogramowania, która pozwoli jej na przejechanie 523 kilometrów zamiast obecnych 499 kilometrów na jednym ładowaniu. Dzięki innej aktualizacji Tesla 3 Performance będzie mogła rozpędzić się do 260 kilometrów na godzinę, a cała gama modelowa otrzyma dodatkowe 5 procent mocy. Elon Musk przyznał, że zdecydował się na zwiększenie mocy po zbadaniu danych z milionów przejechanych mil.

Warto poczytać: Electrek

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]