Nowy Jeep Compass trafił na rynek. Dostępny jest w wersji spalinowej i elektrycznej, nas oczywiście interesuje ta ostatnia. Samochód oferowany jest obecnie w wariancie First Edition z jednym tylko zespołem napędowym: baterią ~77 (74) kWh i silnikiem o mocy 157 kW/213 KM napędzającym przednie koła. Producent obiecuje do 500 jednostek WLTP zasięgu, co jest rezultatem raczej przeciętnym jak na tę pojemność akumulatora. Dostawy modelu mają ruszyć w czwartym kwartale 2025 roku.
Jeep Compass z zasięgiem mniejszym niż Peugeot E-5008 z tą samą baterią. I bez czegokolwiek w zamian
Zarówno Jeep Compass, jak i Peugeot E-5008 oraz E-3008 powstały na platformie STLA Medium, o czym szczegółowo informowaliśmy na kilka dni przed oficjalną premierą. Oznacza to te same zespoły bateryjno-napędowe i możliwość łatwego porównywania między modelami. Rozmiarowo auto odpowiada raczej Peugeotowi E-3008 niż E-5008, ma bowiem 4,55 metra długości i 2,795 metra rozstawu osi /wymiary Peugeota E-3008: 4,54 m długości, 2,74 m rozstawu osi/.
Aktualnie w ofercie jest tylko Jeep Compass [Elektryczny] First Edition, wariant na 20-calowych felgach, które tłumaczyłyby raczej słaby zasięg, oraz z m.in. matrycowymi reflektorami z przodu [bez adaptacji? – red.], automatyczną dwustrefową klimatyzacją, bezkluczykowym dostępem, kolorowym oświetleniem nastrojowym, podgrzewaną przednią szybą, podgrzewanymi fotelami, systemem utrzymania na pasie ruchu (LPA), kamerą z tyłu, indukcyjną ładowarką telefonu, licznikami o przekątnej 10,25 cala, wbudowaną nawigacją i ekranem centralnym o przekątnej 16 cali obsługującym bezprzewodowe Android Auto i Apple CarPlay (źródło). Wbudowana ładowarka pokładowa AC-DC jest trzyfazowa, osiąga do 11 kW.
Zespół napędowy jest typowy dla bazowego wariantu w samochodach z STLA Medium. Bazowy lakier to soczysty odcień zielonego (Hawaii), za inne „kolory” (do wyboru: biały, czarny, szary) dopłacimy 3 650 złotych, przy wyborze czarnego dachu dopłata wyniesie 6 100 złotych. Za adaptacyjny tempomat i HUD w ramach pakietu ADAS należy wysupłać dodatkowo 17 500 złotych, za kamerę 360 stopni i boczne czujniki parkowania w ramach pakietu Convenience First Edition musimy wydać 3 200 złotych.
Maksymalna moc ładowania Jeepa Compassa to 160 kW, uzupełnienie energii od 20 do 80 procent trwa 30 minut. Prześwit ma „do 20 centymetrów”. Konfigurator modelu TUTAJ.