Nowy Jeep Compass trafił na rynek. Dostępny jest w wersji spalinowej i elektrycznej, nas oczywiście interesuje ta ostatnia. Samochód oferowany jest obecnie w wariancie First Edition z jednym tylko zespołem napędowym: baterią ~77 (74) kWh i silnikiem o mocy 157 kW/213 KM napędzającym przednie koła. Producent obiecuje do 500 jednostek WLTP zasięgu, co jest rezultatem raczej przeciętnym jak na tę pojemność akumulatora. Dostawy modelu mają ruszyć w czwartym kwartale 2025 roku.

Jeep Compass z zasięgiem mniejszym niż Peugeot E-5008 z tą samą baterią. I bez czegokolwiek w zamian

Zarówno Jeep Compass, jak i Peugeot E-5008 oraz E-3008 powstały na platformie STLA Medium, o czym szczegółowo informowaliśmy na kilka dni przed oficjalną premierą. Oznacza to te same zespoły bateryjno-napędowe i możliwość łatwego porównywania między modelami. Rozmiarowo auto odpowiada raczej Peugeotowi E-3008 niż E-5008, ma bowiem 4,55 metra długości i 2,795 metra rozstawu osi /wymiary Peugeota E-3008: 4,54 m długości, 2,74 m rozstawu osi/.

Aktualnie w ofercie jest tylko Jeep Compass [Elektryczny] First Edition, wariant na 20-calowych felgach, które tłumaczyłyby raczej słaby zasięg, oraz z m.in. matrycowymi reflektorami z przodu [bez adaptacji? – red.], automatyczną dwustrefową klimatyzacją, bezkluczykowym dostępem, kolorowym oświetleniem nastrojowym, podgrzewaną przednią szybą, podgrzewanymi fotelami, systemem utrzymania na pasie ruchu (LPA), kamerą z tyłu, indukcyjną ładowarką telefonu, licznikami o przekątnej 10,25 cala, wbudowaną nawigacją i ekranem centralnym o przekątnej 16 cali obsługującym bezprzewodowe Android Auto i Apple CarPlay (źródło). Wbudowana ładowarka pokładowa AC-DC jest trzyfazowa, osiąga do 11 kW.

Zespół napędowy jest typowy dla bazowego wariantu w samochodach z STLA Medium. Bazowy lakier to soczysty odcień zielonego (Hawaii), za inne „kolory” (do wyboru: biały, czarny, szary) dopłacimy 3 650 złotych, przy wyborze czarnego dachu dopłata wyniesie 6 100 złotych. Za adaptacyjny tempomat i HUD w ramach pakietu ADAS należy wysupłać dodatkowo 17 500 złotych, za kamerę 360 stopni i boczne czujniki parkowania w ramach pakietu Convenience First Edition musimy wydać 3 200 złotych.

Maksymalna moc ładowania Jeepa Compassa to 160 kW, uzupełnienie energii od 20 do 80 procent trwa 30 minut. Prześwit ma „do 20 centymetrów”. Konfigurator modelu TUTAJ.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: