Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Jakiego silnika spalinowego trzeba, by pokonać Teslę Model S Plaid na 1/4 mili? V10 5.2 l, Twin Turbo i 1 625 KM

Na kanale DragTimes pojawiło się nagranie z wyścigu na 1/4 mili, w którym wzięła udział Tesla Model S Plaid i mocno podkręcone Audi R8. Ten drugi samochód gorzej wystartował, ale bez większych problemów jako pierwszy dotarł na metę. Dzięki temu mniej więcej wiemy, jakiego silnika spalinowego trzeba, by utrzeć nosa Modelowi S Plaid na 1/4 mili. W skrócie: dużego, solidnie doładowanego, dysponującego ponad 1 MW mocy maksymalnej.

Audi R8 kontra Tesla Model S Plaid

Widoczne na filmie Audi R8 V10+ nominalnie wyposażone było w wolnossący silnik V10 o pojemności 5,2 litra i mocy 405 kW/550 KM. Jego właściciel zdecydował się na solidną inwestycję w jednostkę napędową, bo teraz pojazd wyposażony jest w Twin Turbo 316Speed, dzięki któremu dysponuje na kołach aż 1 300 KM mocy. Taka wartość odpowiada 1 625 KM, 1 195 kW, prawie 1,2 MW (!) mocy na silniku. Cały zestaw pozwala na dwa ostre starty, po czym musi się schłodzić.

Dla porównania: Tesla Model S Plaid ma 1 020 KM, czyli 750 kW (0,75 MW) mocy maksymalnej. Audi ma jeden duży silnik i automatyczną skrzynię biegów, Tesla S Plaid ma trzy silniki (2 z tyłu, 1 z przodu) i zazębione na sztywno przekładnie. Obydwa auta jeżdżą tak, na mecie Audi nie dało Tesli żadnych szans, wyprzedziło ją o kilka długości:

Film warto obejrzeć do końca, bo w drugiej części Model S Plaid staje do walki z Ferrari 812 Superfast. Ferrari wyposażone jest w silnik V12 o pojemności 6,5 litra i mocy do 588 kW/800 KM. Na filmie nie wspomina się, żeby auto zostało zmodyfikowane albo żeby był to wariant Competizione z nieco wyższą mocą. Liczby wystarczą, żeby zgadnąć, jak zakończył się ten pojedynek. To nieco zaskakujące, że wybitnie sportowy samochód z „Superfast” w nazwie przegrywa z rodzinnym sedanem…

Audi R8 e-tron

Jako że właściwie nigdy nie było ku temu okazji, jako ciekawostkę na zakończenie możemy dodać, że Audi dysponowało również elektryczną wersją R8 e-tron, która dała nazwę wszystkim swoim elektrycznym następcom. Samochód dysponował początkowo baterią o pojemności 48,6 kWh, która pozwalała na przejechanie 144 kilometrów (215 jedn. NEDC). W kolejnej generacji ogniwa prostopadłościenne zamieniono na nowocześniejsze cylindryczne, dzięki czemu pojemność akumulatora udało się zwiększyć do 90,3 kWh.

W obu generacjach bateria miała kształt litery T z pojedynczym rzędem ogniw w tunelu środkowym i trzema piętrami tychże z tyłu, w obu generacjach również bateria pełniła rolę kręgosłupa usztywniającego podwozie:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 23 głosów Średnia: 4]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version