Na YouTube pojawiło się nagranie pokazujące z bliska model Kia Niro EV / e-Niro, czyli Kię z bateriami i napędem Hyundaia Kona Electric. W samochodzie widać kilka zapowiadanych wcześniej ciekawostek, czyli łopatki do regulowania stopnia regeneracji oraz pokrętło zmiany biegów. Nas najbardziej cieszą wymiary Niro EV – w końcu mamy do czynienia z normalnym crossoverem, który nadaje się jako podstawowy samochód w rodzinie.

Elektryczna Kia e-Niro: zasięg, wnętrze, bagażnik

Elektryczna Kia jest już dostępna w Korei Południowej – reszta świata ma być obsługiwana „stopniowo”. Samochód dysponuje dużą baterią 64 kWh, która daje mu około 400 kilometrów realnego zasięgu. Dzięki temu auto plasuje się w ścisłej czołówce w branży, a przegrywa tylko z Oplem Ampera-e i Hyundaiem Kona Electric:

Jednak najważniejszą cechą auta jest coś innego. Wymiary Kia Niro EV to: (długość) 4,375 metra / (szerokość) 1,805 metra / (wysokość) 1,57 metra, co widać na jednym z ujęć. Samochód jest więc o prawie 20 centymetrów dłuższy niż Hyundai Kona Electric (4,18 m / 1,8 m / 1,57 m), a to znacząco przekłada się na pojemność bagażnika:

Wymiary i dane techniczne Kia Niro EV (c) Jose Guerrero

Bagażnik elektrycznej Kia Niro EV ma pojemność 451 litrów. Zwróć uwagę na podłogę, która jest niżej niż próg załadunkowy oraz na cień kobiety sięgającej po roletę: musiała się wychylić, żeby dosięgnąć ręką tylnych oparć (c) Jose Guerrero

Wnętrze auta wygląda dość standardowo i nie szokuje gigantycznym ekranem-tabletem. Uwagę zwraca pokrętło zmiany biegów, które przypomina system iDrive w BMW. Miejmy nadzieję, że pokrętło blokuje się podczas jazdy i właściciele niemieckich aut nie będą omyłkowo wrzucać biegu wstecznego na autostradzie:

Przy kierownicy zamontowano łopatki (czerwona strzałka), którymi zmienia się moc hamowania rekuperacyjnego auta. To przyjemna zmiana w stosunku do opcji zakopanej głęboko w ustawieniach – można się spodziewać, że projektanci Hyundaia/Kii zainspirowali się przyciskiem wzmocnionej regeneracji w Bolcie:

Oto wideo prezentujące samochód ze wszystkich stron (w języku hiszpańskim):

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 14 głosów Średnia: 4.1]