Holenderski oddział Hyundaia chwali się na swojej stronie internetowej ciekawą informacją. Od 2017 roku w Europie zarejestrowano „nie mniej niż” 500 aut z ogniwami paliwowymi (wodorowymi, HFCEV) koreańskiego producenta. Samochody dostępne są w 13 krajach naszego kontynentu.

Sprzedaż samochodów na wodór w Europie

Te 500 egzemplarzy, które trafiły do nowych właścicieli od 2017 roku, to więcej niż sprzedały wszystkie inne marki razem wzięte – kontynuuje Hyundai. Informacja jest o tyle zaskakująca, że firma niewiele ogłasza, ale faktycznie intensywnie pracuje nad ogniwami paliwowymi i zawiązała w tej materii strategiczne porozumienie choćby z Audi.

Czyżby zatem Toyota traciła rynek, o którym tyle opowiada i który uważa za napęd przyszłości?

W tej chwili Hyundai ma w ofercie jeden model z ogniwami paliwowymi: Hyundaia Nexo. Auto pojawia się w menu na niemieckiej stronie Hyundaia, ale, co ciekawe, zniknęła widniejąca przy nim cena, która od momentu wprowadzenia do sprzedaży w kwietniu 2018 roku wynosiła 69 tysięcy euro. W Polsce odpowiadałoby to dziś kwocie ponad 300 tysięcy złotych.

> Ile kosztuje samochód na wodór? Oficjalna cena Hyundai Nexo: 288 tysięcy złotych [w Niemczech]

W przeszłości producent oferował w leasingu Hyundaia ix35 FCEV, który zastąpił model Tucson Fuel Cell zaprezentowany w 2004 roku.

Pierwsza stacja tankowania wodoru ma powstać w Polsce w 2020 roku. Prawdopodobnie zostanie uruchomiona przez Orlen we Włocławku. Rok później ma wystartować stacja tankowania wodoru uruchomiona przez Lotos w Warszawie.

> Orlen: Pierwsza stacja tankowania wodoru prawdopodobnie w 2020 roku we Włocławku

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: nie wiemy, kiedy została zamieszczona opisywana przez nas informacja.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: