Na YouTube pojawiło się nagranie z przejazdu elektrycznej Cupy e-Racer po torze. Samochód manewrował w Chorwacji, można więc się spodziewać, że zespół napędowy auta miał więcej wspólnego z firmą Rimac niż Volkswagenem.
Elektryczna Cupra e-Racer: 3,2 sekundy do 100 km/h, 8,2 s do 200 km/h
Według deklaracji prodcenta, Cupra e-Racer rozpędza się do 100 km/h w 3,2 sekundy i dysponuje baterią oferującą „moc porównywalną do 9 000 telefonów komórkowych”. Jeśli przez słowo „moc” autor chciał wyrazić „pojemność” – co ma sens biorąc pod uwagę kontekst – to mamy do czynienia z akumulatorem trakcyjnym o pojemności 40-60 kWh zbudowanym z walcowatych ogniw, prawdopodobnie 18-650.
> Elektryczne Audi: będzie miejski elektryk, elektryczne A4 i Q5. Gama modeli zwiększa się do 15 aut
Cupra e-Racer jest o 300 kilogramów cięższy niż Seat Leon TCR i rozpędza się maksymalnie do 270 km/h. Maksymalna moc auta to 680 KM (500 kW), moc ciągła – 408 KM (300 kW). Samochód testowano w Chorwacji, ponieważ od niedawna Rimac i Cupra współpracują ze sobą nad nowym, elektrycznym wydaniem wyścigowej Cupry.
A oto wideo:
|REKLAMA|
|/REKLAMA|