Niemiecki Motoreport dostał okazję przyjrzenia się sposobowi działania projektora HUD z funkcjami rzeczywistości rozszerzonej w Volkswagenach ID.3 i ID.4. Oficjalnie funkcje mają być dostępne pod koniec roku, najpóźniej w roku 2021. Pojawią się w droższych wersjach Volkswagena ID.3 oraz ID.4.

Augmented Reality w Volkswagenie ID.4 (i ID.3)

Nagranie pochodzi z prezentacji funkcji na monitorach, nie powstało więc podczas normalnej jazdy. Widać na nim działanie:

  • tempomatu współpracującego z radarem (zwalnia i przyspiesza w zależności od poprzedzającego pojazdu, ACC),
  • asystenta jazdy w mieście/korku, który hamuje na widok poprzedzającego pojazdu włączając przy okazji czerwone podświetlenie na podszybiu,
  • mechanizmu ostrzegającego przed niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu.

Ostatnią, chyba najładniejszą i najciekawszą funkcją jest wizualizacja wskazówek pochodzących z systemu nawigacji. Mianowicie nad drogą wyświetlane są strzałki informujące o zmianie kierunku jazdy, lokalizacji celu podróży czy inne pomocnicze informacje. Całość jest zdecydowanie wygodniejsza w obsłudze niż wiszący na szybie telefon lub tablet, szczególnie, gdy wspomaga ją pas świetlny znajdujący się pod szybą czołową (błękitny):

Warto jednak zwrócić uwagę, że prezentacja na ekranie została powiększona, by była czytelniejsza. Na szybie samochodu wskazówki zajmują znacznie mniejszą powierzchnię, co wynika zresztą z rozmiarów projektora ulokowanego na podszybiu:

Porównanie wielkości informacji prezentowanych przez projektor. Lewy górny róg – wizualizacja na monitorze, główny obraz – wygląd realny z miejsca kierowcy (zbliżenie) (c) Motoreport

Dane prezentowane przez HUD VW ID.3 widoczne z miejsca kierowcy (c) Motoreport

Rozwiązanie bazuje prawdopodobnie na systemach Continentala, który chwalił się wykorzystaniem AR już w 2014 roku. Systemy zastosowane w VW ID.4 i VW ID.3 wyglądają podobnie, sprawiają tylko wrażenie nieco bardziej doszlifowanych:

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]