Świat miłośników Tesli oszalał na punkcie Tesli Roadster 2, która jako normalne, cywilne auto ma przyspieszać od 0 do 97 km/h (0-60 mph) w zaledwie 1,9 sekundy. Portal Jalopnik spytał eksperta od baterii, czy to w ogóle jest możliwe. Odpowiedź okazała się zaskakująca.
Jak przyspieszenie zależy od baterii? Otóż większa bateria = większe przyspieszenie
Spis treści
Tesla Roadster ma przyspieszać od 0 do 60 mil na godzinę (97 km/h) w 1,9 sekundy. Jednocześnie samochód wyposażono w baterie o pojemności 200 kilowatogodzin (kWh). To co najmniej dwa razy więcej niż współcześnie dostępne Tesle i aż pięć razy więcej niż ma Nissan Leaf (2018). Ekspert od baterii z uniwersytetu Carnegie Mellon, Venkat Viswanathan, twierdzi, że duże baterie Roadstera 2 nie tylko w tym nie przeszkadzają, ale wręcz pomagają.
Bateria o dużej pojemności oznacza bardzo dużą liczbę ogniw. Jaką? Spróbujmy to przeliczyć. Jeśli Tesla Model 3 ma 4 416 ogniw 21-70 przy baterii o pojemności 80,5 kWh, to z prostej proporcji wynika, że bateria Tesla Roadster powinna mieć 10 971 ogniw 21-70! Moc samochodu elektrycznego ograniczona jest mocą silnika oraz mocą ogniw wchodzących w skład baterii.
Naukowiec podkreśla: im większa liczba ogniw, tym łatwiej wycisnąć z nich więcej mocy, która może posłużyć do zasilania silników samochodu. Dzięki temu można skrócić czas rozpędzania auta. Wniosek? Duża liczba ogniw w Tesla Roadster 2 pomaga w błyskawicznym przyspieszeniu samochodu.
> ŚWINOUJŚCIE. Skradziona Tesla ODNALEZIONA w garażu!
A ile ważą baterie Tesla Roadster 2?
Bateria o pojemności 200 kWh powinna ważyć między 833 kilogramami a 1 193 kilogramami. Tę pierwszą liczbę podaje cytowany naukowiec, ta druga wynika z proporcji w stosunku do Modelu 3. Oznacza to więc, że bateria Tesla Roadster 2 waży około 1 tonę!
Warto przeczytać: Here’s What A Battery Researcher Told Us About The Tesla Roadster’s Crazy Performance Claims
|REKLAMA|
|/REKLAMA|