Przedstawiciele Volkswagena ujawniają coraz bardziej szczegółowe informacje na temat ID.3. Nasz Czytelnik właśnie wyśledził, że ID.3 z największą baterią, 77 kWh, będzie miał tylko cztery miejsca w środku. Co sprawia, że samochód staje pod znakiem zapytania jako auto rodzinne.

VW ID.3: liczba miejsc w kabinie i kolejne ciekawostki

Zgodnie z informacją udzieloną jednemu z internautów, Volkswagen ID.3 w wersji z baterią 45 oraz 58 kWh – prawdopodobnie będą one nosiły nazwę Pure i Pro / Pro Power – będzie dysponował 5 miejscami. Natomiast wariant z akumulatorami o największej pojemności, 77 kWh, ma mieć tylko 4 miejsca w kabinie.

Łatwo się domyślić, że jest to kwestia przestrzeni w podwoziu i kompromisu między miejscem w kabinie a bagażnikiem. Z podobnego powodu Porsche Taycan, Toyota Prius Plug-in II generacji (obecna) oraz Toyota Mirai dysponują czterema miejscami w kabinie, w tym dwoma z tyłu.

Ilość miejsca na tylnej kanapie (c) Autogefuehl

Wyposażenie standardowe w podstawowej wersji ID.3 45 kWh

Battery Life opublikował porównanie wyposażenia standardowej wersji VW ID.3 45 kWh (Pure) dla Niemiec i Irlandii. Z punktu widzenia wyglądu aut istotne mogą być 18-calowe stalowe felgi, których nie pokazano dotychczas na żadnej z prezentacji. Ważne może być też 10-kolorowe podświetlenie wnętrza (ang. ambient light) oraz 10-calowy wyświetlacz LCD.

Ciekawostką są podgrzewane siedzenia z przodu: w Irlandii dostępne w standardzie, w Niemczech – nie.

> Volkswagen ID.3 – ciekawostki, nowinki, co warto wiedzieć [wideo]

Najważniejsze różnice między edycją 1st a zwykłą 58 kWh

Początkowo mówiono, że wersja 1st otrzyma mocniejszy silnik 150 kW (204 KM) z wariantu 77 kWh, ale teraz wiadomo już, że ten sam silnik zawita do edycji Pro Power. Oprócz tego w wariancie 1st nabywca otrzyma do 2 000 kWh energii o wartości do 600 euro do wykorzystania przez rok w ramach programu We Charge. Jeśli założymy, że auto będzie zużywało 17 kWh/100 km, ta energia powinna wystarczyć na przejechanie ponad 11 tysięcy kilometrów.

VW ID.3 1st będzie miał ponadto wbudowaną ładowarkę 3-fazową 11 kW, a na szybkiej stacji ładowania rozpędzi się maksymalnie do 100 kW.

Najlepiej wyposażony VW ID.3 1st Max będzie dysponował w Niemczech pompą ciepła. W Irlandii taka opcja nie została wymieniona. Co ciekawe, tej informacji nie ma na innych slajdach z tej samej prezentacji, w której uczestniczył Battery Life (ostatnia linia w prawej kolumnie):

W podstawowej edycji ID.3 1st pompa ciepła ma być standardem w Danii, na Litwie, w Finlandii, Norwegii i Szwecji:

Zasięgi VW ID.3 1st

Volkswagen podaje bardzo precyzyjne informacje dotyczące zasięgu Volkswagena ID.3 1st według normy WLTP, chociaż zastrzega, że są to wartości spodziewane, prognozy. Liczby są następujące:

  • normalna jazda, tryb mieszany – 420 km WLTP [czyli około 350-360 kilometrów zasięgu realnego w trybie mieszanym według obliczeń www.elektrowoz.pl; wszystkie wartości poniżej w nawiasach kwadratowych to również efekt naszych obliczeń],
  • mróz, -7 stopni Celsjusza – 300 km WLTP [250-260 kilometrów],
  • upał, 35 stopni Celsjusza – 370 km WLTP [310-320 kilometrów],
  • miasto, średnia szybkość 28 km/h – 520 km WLTP,
  • autostrada, średnia szybkość 120 km/h – 300 km WLTP,
  • mróz, -7 stopni Celsjusza, autostrada, średnia szybkość 120 km/h – 250 km WLTP.

Należy pamiętać, że procedura WLTP przekłamuje wartości w górę i w trybie mieszanym najlepiej oddaje realne zasięgi samochodu w mieście. Ponadto, podkreślmy to raz jeszcze, mamy do czynienia z danymi nieoficjalnymi. Mogą się one zmienić.

> Volkswagen ID.3 ma poważne problemy z oprogramowaniem. 20 tys. aut do korekty [Manager Magazin]

Spora liczba ciekawostek podsyłana przez Czytelnika, Pana Piotra – dzięki!

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: nie wiemy, dlaczego Battery Life porównuje akurat wersję niemiecką i irlandzką. Niewykluczone, że to z tych krajów firma otrzymała największą liczbę zamówień – jednak to tylko nasze domysły.

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]