Testujący samochody elektryczne Kyle Conner ma ostatnio do dyspozycji Hummera EV. W trakcie jego przejazdów auto zużywało 56,5 kWh/100 km (1,1 mi/kWh), mniej więcej trzy razy tyle (!), ile przeciętny elektryk. YouTuber przyznał, że, owszem, badał możliwości samochodu i jechał drogą szybkiego ruchu, ale nawet jego zdziwiło zużycie na tym poziomie. Mimo gigantycznej baterii Hummer EV nie przejechałby nawet 400 kilometrów na jednym ładowaniu.

Zużycie energii Hummera EV

Według danych amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (EPA), Hummer EV zużywa 40,2 kWh/100 km. Procedura EPA pozwala na wyliczenie całkiem realnych, choć nadal dość optymistycznych zasięgów aut elektrycznych. Przy takim „sformalizowanym optymistycznym” podejściu pickup powinien przejechać 529,5 kilometra na jednym ładowaniu. Dość powiedzieć, że waży on 4,1 tony, z czego 1,3 tony stanowi bateria o pojemności 212,7 kWh.

W teście Connera Hummer EV osiągnął znacząco słabszy rezultat. Zdołał przejechać zaledwie 1,1 mili, 1,77 kilometra na 1 kWh energii. Daje to zużycie na poziomie 56,5 kWh/100 kilometrów. To gigantyczna wartość, niemal trzy razy większa od tego, co przyjmujemy w redakcji Elektrowozu za średnie zużycie elektryka, i to z uwzględnieniem różnych pór roku i strat na ładowaniu:

Widoczny na ekranie poziom naładowania baterii (~20 procent) połączony z informacją o pozostałym zasięgu (51 mil/82 kilometry) oznacza, że na pełnej baterii pickup pokonałby 410 kilometrów. Jeżeli jednak uwzględnimy dotychczasowe zużycie i użyteczną pojemność baterii, otrzymamy zaledwie 376 kilometrów. To oznacza, że zużycie energii w Hummerze EV, który musi wprawiać w ruch wyłącznie siebie (4,1 tony) jest zaledwie 2 razy niższe niż 12-metrowego miejskiego autobusu elektrycznego.

YouTuber nie ukrywał, że badał możliwości samochodu, ale zaznaczył też, że przejechał około 160 kilometrów drogą szybkiego ruchu, a w Stanach Zjednoczonych zwykle obowiązują na nich ograniczenia do 70 mph / 112,7 km/h (źródło). Wśród komentarzy pojawiły się głosy, że to marnotrawstwo zasobów i energii, z czym akurat trudno się nie zgodzić.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]