Największa akcja wymian baterii na świecie. Południowokoreański Hyundai chce wymienić akumulatory zainstalowane w 82 tysiącach pojazdów jeżdżących po całym świecie, głównie autach osobowych, ale też kilkuset autobusach. Oszacowano, że koszty akcji wyniosą 1 bilion wonów, czyli równowartość około 3,4 miliarda złotych.
Do wymiany baterie w Hyundaiu Kona Electric i Ioniqu Electric
Hyundai poinformował o konieczności wymiany baterii w środę, 24 lutego 2021 roku. Akcję przywoławczą ogłoszono ze względu na ryzyko zapłonu pakietu, które bierze się z, jak podano oficjalnie, błędnie działającego oprogramowania. Nieoficjalnie mówi się natomiast, że pożary były wywołane zanieczyszczeniami w separatorach ogniw LG Chem (dziś: LG Energy Solution).
Zgodnie z najnowszym raportem od 2018 roku doszło na całym świecie do 14 (samo)zapłonów akumulatorów. Dlatego wymiana ma objąć 76 tysięcy Hyundaiów Kona Electric, kilka tysięcy Hyundaiów Ioniq Electric oraz kilkaset autobusów. W kosztach akcji serwisowej zapewne będzie uczestniczyło LG, dostawca pakietów dla Hyundaia.
Nasi Czytelnicy, którzy pytali o problem w polskich serwisach, zawsze słyszeli tę samą odpowiedź, że „akurat ich to nie dotyczy”. To by oznaczało, że polscy klienci mają wyjątkowe szczęście, bo 76 tysięcy egzemplarzy samochodów to 3/4 wszystkich Kon Electric wyprodukowanych do lipca 2020 roku (źródło). Poprosiliśmy o potwierdzenie tej informacji w polskim oddziale firmy.
Problem ma dotyczyć aut, które wyjechały z fabryki w Ulsan w Korei Południowej między wrześniem 2017 a marcem 2020 roku. Dodajmy jednak, że również te dwie ostatnie informacje (fabryka, okres produkcji) są nieoficjalne. Na razie nic nie wskazuje na to, żeby akcja przywoławcza miała objąć również modele marki Kia albo dotyczyła zaprezentowanego właśnie Hyundaia Ioniq 5.
Aktualizacja 2021/02/25, godz. 18.18: od polskiego oddziału firmy Hyundai otrzymaliśmy informację następującej treści:
Hyundai Motor Company podjął decyzję o dobrowolnym wycofaniu niektórych pojazdów Kona Electric, Ioniq Electric i Elec City w Korei w celu wymiany zespołu akumulatorów. Firma bada sprawę, m.in. w celu ustalenia sytuacji w stosunku do modeli sprzedawanych w Europie.
Zdjęcie otwierające: ilustracyjne, Hyundai Kona Electric (2019)
Nie przegap nowych treści, OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:Jeśli chcesz wynagrodzić Czytelników, którzy są niezawodni w niesieniu pomocy na Forum Elektrowozu, możesz kupić Teslę korzystając z któregoś z tych linków polecających: 7/ nabrU, 8/ ciastek, 9/ ELuk.
Zasady zabawy znajdziesz TUTAJ.