Hyundai Tucson Plug-in – producent nazywa go Hyundai Tucson Plug-in Hybrid Nowej Generacji – trafi do oferty wiosną 2021 roku. Będzie najmocniejszym Tucsonem w ofercie, zaoferuje bowiem nabywcy w sumie 195 kW (265 KM) mocy dzięki współpracy silnika spalinowego i elektrycznego.

Hyundai Tucson PHEV (2021) – dane techniczne i wszystko, co wiemy

Sumaryczną moc zespołu napędowego już poznaliśmy. Ma na nią pracować turbodoładowany silnik spalinowy o pojemności 1,6 litra (1.6 T-GDi Smartstream) oraz niewielki silnik elektryczny o mocy 66,9 kW (91 KM) – ten ostatni będzie więc zbliżony do silnika, który napędzał małe Renault Zoe R90 dwie generacje wstecz. Auto będzie standardowo wyposażone w 6-biegową przekładnię automatyczną, napęd na obie osie (4WD) i baterię o pojemności 13,8 kWh.

Zgodnie z „wewnętrznymi szacunkami” Hyundai Tucson Plug-in ma oferować ponad 50 jednostek WLTP zasięgu. Wartość wygląda dość obiecująco i powinna przełożyć się na realne 34 kilometry w trybie mieszanym lub do 40 kilometrów po mieście. Dodajmy, że są to obliczenia redakcji portalu www.elektrowoz.pl, w których przyjęliśmy, że auto – klasycznie – nie pozwoli na rozładowanie baterii poniżej 20, może 15 procent.

Nowy Hyundai Tucson Plug-in zostanie wyposażony w port ładowania Typu 2 i ładowarkę o mocy do 7,2 kW. Prawdopodobnie jest to ładowarka 1-fazowa, a więc niepotrafiąca skorzystać z potencjału popularnych gniazd siłowych. Zaletą auta jest pojemność bagażnika wynosząca 558 litrów, możliwość zdalnego zarządzania samochodem z poziomu aplikacji Bluelink (wybrane modele z ekranem środkowym 10,25 cala) i asystent jazdy autostradowej (HDA) mogący przejmować kontrolę nad autem na wybranych trasach (źródło).

Wspomnianym w tytule minusem modelu jest, paradoksalnie, jego moc. Hyundai z Tucsonem Plug-in wyraźnie nastawia się na bezpośrednią konkurencję z Toyotą Rav4 Plug-in Hybrid. To oznacza, że auto zostanie podobnie wycenione, czyli będzie droższe niż modele nie-plug-in w gamie.

Zdjęcie: Hyundai Tucson Plug-in Hybrid plus oznaczenie na klapie samochodu (c) Hyundai

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 3.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: