Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Hyundai sprzedał w 2023 r. niemal 269 000 aut elektrycznych. Ostrzega w kwestii „niepewnego otoczenia biznesowego”

Hyundai Motor Company (nie mylić z Hyundai Motor Group) pochwaliło się, że w 2023 roku sprzedało 268 785 samochodów elektrycznych (źródło). W 2024 roku planowany jest skromny wzrost do poziomu 300 000 elektryków. Firma mówi jednak o niepewności w otoczeniu biznesowym i ostrzega przed rosnącą konkurencją. To kolejny producent, który mniej lub bardziej wprost wyraża swe obawy przed producentami z Chin.

Wyniki sprzedaży samochodów elektrycznych w 2023 roku

Rezultat Hyundaia i niedawny komunikat prasowy Volvo sprawiają, że możemy zaktualizować ranking sprzedaży aut elektrycznych w 2023 roku. Miejsca nadal nie są numerowane, bo nie mamy jeszcze wszystkich wyników (Toyota, koncern Stellantis, Kia, Nissan, …):

Sytuacja wygląda interesująco: tradycyjni producenci lokują się w przedziale od kilku do kilkunastu procent. Europejska awangarda, BMW, Mercedes, Porsche, mają ponad 10 procent. Przedział od 8 do 10 procent to koncern Volkswagena (oprócz Porsche), z kolei Hyundai osiągnął zaledwie 6,4 procent. Najbardziej w tyle są duzi producenci amerykańscy (wyjątek: Tesla), który ulokowali się w przedziale 2-4 procent.

Wysoce zaskakujące są korelacje w obrębie grup, na przykład Volkswagena czy BMW. Diametralnie różne marki (np. BMW vs Mini, Audi vs Skoda), które trafiają do innych odbiorców, uzyskują zbliżone wyniki. Jakby chodziło raczej o kwestię celów (targetów) nakładanych na sprzedawców w salonach niż realną walkę o udział w rynku, skoro „samochody spalinowe tak dobrze się sprzedają”.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version