Podwójnie dobre wieści z Hyundaia. Osoby zainteresowane Hyundaiem Kona EV (C-SUV) mogą otrzymać w salonie rabat w wysokości 45 000 lub 40 000 złotych w zależności od rocznika produkcji samochodu, przy czym (2024) może być wybitnie trudno znaleźć. Rabat obowiązuje też na auta nowe, dopiero co zamawiane. Nasi Czytelnicy te informacje potwierdzają: nawet gdy ktoś wcześniej nie myślał o Konie Electric, to suma realnych zniżek sprawia, że model może stać się jednym z tańszych w zakupie crossoverów segmentu C.
Duże rabaty na Hyundaia Kona Electric
Polski oddział Hyundaia powiedział nam, że „po rabat trzeba przyjść do salonu”, ale tę kwotę zobaczymy też w konfiguratorze samochodów na WWW. Hyundai Kona Electric ~52 (49) kWh oferowany jest od 144 900 złotych, wersja z baterią ~68 (65) kWh kosztuje od 161 900 złotych. W obu przypadkach na samym końcu procesu wystarczy odhaczyć Upust dla Klienta Indywidualnego, by auto potaniało o 40 000 złotych:
Cena wyjściowa za mniejszą baterię – 144 900 złotych – jest o tyle interesująca, że praktycznie tyle samo kosztuje Hyundai Inster z pakietem o identycznej pojemności. Hyundai Kona Electric obiecuje do 380 jednostek WLTP, Inster – do 370 jednostek. Hyundai Kona Electric to pełnoprawny crossover segmentu C, odpowiednik Kii Niro EV, z bagażnikiem o pojemności 466 litrów, Inster to maluch segmentu A z niewielkim bagażnikiem (238 litrów) i czterema miejscami. Kona ma też lepszą dynamikę (99 kW/136 KM, 8,7 s do 100 km/h) niż Inster (85 kW/115 KM; 10,6 s do 100 km/h) i wyższą moc ładowania.
To nie koniec: w ramach zupełnie podstawowego wyposażenia Kony Electric w bazowej edycji Smart otrzymujemy m.in. dwustrefową klimatyzację, autopilota HDA (1. generacji), przednią kamerę, przednie i tylne czujniki parkowania, system Bluetooth, podgrzewaną kierownicę i przednie fotele, LED-owe reflektory i sporo innych dodatków. Dopłaty nie wymaga nawet jasnoszare wnętrze. Za pompę ciepła musimy dodać 2 500 złotych, za zabezpieczenie antykradzieżowe od 704 do 855 złotych (lepiej się zdecydować…). Auto produkowane jest w Czechach, więc maksymalny czas oczekiwania to trzy miesiące, ale zdarzają się krótsze terminy realizacji, w tym egzemplarze dostępne od ręki (zwykle: droższe, z lepszym wyposażeniem).
Opisywane na wstępie rabaty to zniżki oferowane przez producenta/dystrybutora. Oprócz nich można uzyskać dopłatę w programie NaszEauto.
Nota od redakcji Elektrowozu: Hyundai wrócił do pierwotnej nomenklatury, crossover znowu stał się Hyundaiem Kona Electric. Dopasowaliśmy się do tego.