Hyundai oficjalnie ogłosił ceny modelu IONIQ w wersji plug-in, czyli hybrydy spalinowo-elektrycznej ładowanej z gniazdka. IONIQ Plug-in kosztuje 138 900 zł w wersji wyposażenia Premium lub 156 900 w edycji Platinum.

Hyundai IONIQ Plug-in – dane techniczne

Hyundai IONIQ Plug-in wyposażony jest w wolnossący silnik spalinowy GDI o pojemności 1.6 litra i mocy 105 koni mechanicznych (KM). Silnik elektryczny z kolei ma moc 60 koni mechanicznych (KM).

Baterie o pojemności 8,9 kilowatogodziny (kWh) pozwalają na przejechanie około 42 kilometrów na jednym ładowaniu według normy EPA (Hyundai IONIQ Plug-in NEDC = 63 km).

> AAA: Samochody hybrydowe zużywają średnio o 59 procent WIĘCEJ paliwa niż deklarują producenci. HYBRIDGATE?

IONIQ Plug-in w standardzie posiada dwusprzęgłową skrzynię DCT – tę samą, która pojawiła się w modelu hybrydowym. Dzięki niej hybrydowy Hyundai w porównaniu do samochodów z przekładnią eCVT lepiej przyspiesza i zużywa mniej energii/paliwa podczas jazdy autostradowej. Aby rozpędzić się od 0 do 100 km/h IONIQ Plug-in potrzebuje 10,6 sekundy. Szybkość maksymalna to 178 km/h.

IONIQ Plug-in na świecie nie należy do hitów sprzedażowych Hyundaia. Klienci wybierają raczej klasyczną hybrydę lub wariant czysto elektrycznych. W Korei Południowej Hyundai sprzedał zaledwie kilkadziesiąt sztuk modelu, na świecie model Plug-in również przegrywa z wersją Electric (czyli bez silnika spalinowego):

Sprzedaż różnych wariantów Hyundai IONIQ na świecie. Od góry: rynek krajowy, hybryda (HEV), plug-in (PHEV), samochód elektryczny (EV) (c) Hyundai

Dodatkowe informacje: Hyundai

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 10 głosów Średnia: 4.9]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: