Hyundai oficjalnie ogłosił ceny modelu IONIQ w wersji plug-in, czyli hybrydy spalinowo-elektrycznej ładowanej z gniazdka. IONIQ Plug-in kosztuje 138 900 zł w wersji wyposażenia Premium lub 156 900 w edycji Platinum.
Hyundai IONIQ Plug-in – dane techniczne
Hyundai IONIQ Plug-in wyposażony jest w wolnossący silnik spalinowy GDI o pojemności 1.6 litra i mocy 105 koni mechanicznych (KM). Silnik elektryczny z kolei ma moc 60 koni mechanicznych (KM).
Baterie o pojemności 8,9 kilowatogodziny (kWh) pozwalają na przejechanie około 42 kilometrów na jednym ładowaniu według normy EPA (Hyundai IONIQ Plug-in NEDC = 63 km).
IONIQ Plug-in w standardzie posiada dwusprzęgłową skrzynię DCT – tę samą, która pojawiła się w modelu hybrydowym. Dzięki niej hybrydowy Hyundai w porównaniu do samochodów z przekładnią eCVT lepiej przyspiesza i zużywa mniej energii/paliwa podczas jazdy autostradowej. Aby rozpędzić się od 0 do 100 km/h IONIQ Plug-in potrzebuje 10,6 sekundy. Szybkość maksymalna to 178 km/h.
IONIQ Plug-in na świecie nie należy do hitów sprzedażowych Hyundaia. Klienci wybierają raczej klasyczną hybrydę lub wariant czysto elektrycznych. W Korei Południowej Hyundai sprzedał zaledwie kilkadziesiąt sztuk modelu, na świecie model Plug-in również przegrywa z wersją Electric (czyli bez silnika spalinowego):
Sprzedaż różnych wariantów Hyundai IONIQ na świecie. Od góry: rynek krajowy, hybryda (HEV), plug-in (PHEV), samochód elektryczny (EV) (c) Hyundai
Dodatkowe informacje: Hyundai
|REKLAMA|
|/REKLAMA|