Hyundai zapowiedział, że 17 listopada na targach w Los Angeles zaprezentuje koncepcyjny model Seven. Wszystko wskazuje na to, że będzie to Hyundai Ioniq 7, największy model w gamie aut opartych na platformie E-GMP, auto skrojone z myślą o potrzebach przede wszystkim Amerykanów.

Hyundai Ioniq 7 na zwiastunach. Kierunek: duże rozmiary i wysokie marże?

Na pierwszych ilustracjach Hyundai Ioniq 7 (w środku) był samochodem najbardziej masywnym, znacząco przewyższającym Ioniqa 5 (po prawej). To że model zostanie zaprezentowany w Stanach Zjednoczonych, również nie jest przypadkiem:

Polski komunikat prasowy mówi o „smukłym i przestronnym modelu Seven [koncepcyjnym]”, ale coś może być albo smukłe (wąskie, cienkie), albo przestronne. W Ioniqu 7 zdecydowanie postawiono na ten drugi przymiotnik, a smukłość – strzelamy – pojawi się co najwyżej w pewnych rozwiązaniach zastosowanych w kabinie. Oczywiście Hyundai postarał się, żeby zamalować wszystko, co mogłoby zdradzić dodatkowe szczegóły. Dobrze widać to po rozjaśnieniu zdjęć:

Jednak modelu pod żadnym pozorem nie należy skreślać. Rynek SUV-ów na całym świecie ma się bardzo dobrze, nawet w Norwegii Audi e-tron znajduje wielu nabywców. Hyundai Ioniq 7 może być próbą odkrojenia kawałka tego tortu, modelem, który pokaże nam w dodatku, jakie maksymalne pojemności baterii obsługuje dziś platforma E-GMP.

Z Kii EV86 i amerykańskiej wersji Ioniqa 5 wiemy, że jest to 77,4 kWh, ale być może masywny SUV segmentu E otrzyma jeszcze większe akumulatory, żeby mógł konkurować z Teslą Model X? 77,4 kWh pojemności przy aucie o rozmiarach, które sugeruje zwiastun, może okazać się wartością niewystarczającą dla Amerykanów.

Przekonamy się w środę, 17 listopada, o godzinie 17.55 czasu polskiego.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 2]