Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Hyundai Ioniq 6 (ten ze zdjęcia) pojawi się pod koniec 2022 roku. Hyundai Ioniq 7 na początku roku 2024

Hyundai rozpoczyna stopniowe anonsowanie kolejnych samochodów z linii Ioniq. Po Hyundaiu Ioniqu 5, który zaraz zacznie trafiać do pierwszych odbiorców, na rynku ma zawitać kojarzący się z Porsche Hyundai Ioniq 6 oraz rodzinny Hyundai Ioniq 7. Auta będą debiutować co dwa lata.

Rodzina Hyundai Ioniq się powiększa

Po raz pierwszy o zupełnie nowych modelach z linii Ioniq usłyszeliśmy w sierpniu 2020 roku. Już wtedy Hyundai deklarował chęć wprowadzenia na rynek elektrycznego crossovera wywodzącego się z koncepcyjnego Project 45 (= Ioniq 5, po prawej). Drugi miał być potomek Hyundaia Prophecy (po lewej), trzeci – elektryczny SUV:

Hyundaia Ioniqa 5 już mamy i przy okazji dowiedzieliśmy się, że następnym elektrykiem z linii Ioniq będzie Ioniq 6, który zostanie zaprezentowany pod koniec 2022 roku. Auto ma być „wiceliderem sprzedaży masowej” i powinno zastąpić na rynku Ioniqa Electric. Ta ostatnia deklaracja jest o tyle dziwna, że sportowy Prophecy/Ioniq 6 wydaje się modelem skierowanym do zupełnie innego odbiorcy niż klasyczny Ioniq Electric:

Być może zatem Hyundai pójdzie drogą Tesli (patrz: Model 3) i upodobni bryłę Ioniqa 6 do Porsche, ale też lekko ją rozciągnie, żeby była wygodniejsza dla rodzin z dziećmi? Czyżby efektem tych prac miało być auto podobne do Kii EV6? Na razie wiemy tylko, że auto ma powstać na platformie E-GMP i dysponować baterią o pojemności 73 kWh oraz dwoma zespołami napędowymi o mocach 160 kW (218 KM, RWD) lub 230 kW (313 KM, AWD), które znamy z Ioniqa 5.

Trzecim modelem z rodziny będzie Hyundai Ioniq 7, duży SUV z trzema rzędami siedzeń. Samochód ma zadebiutować na początku 2024 roku, również będzie posiadał wersje z napędem na tył i obie osie. Silniki wariantu AWD wygenerują w sumie 230 kW (313 KM) mocy, zasilane będą z baterii o pojemności 100 kWh.

Hyundai nie zdradza na razie, czy na rynku pojawi się mniejszy Hyundai Ioniq 4, który mógłby być konkurentem Volkswagena ID.3. Firma zdecydowanie skupia się na modelach większych, wysokomarżowych. W segmentach B i C koncern oferuje konwersje: Hyundaia Konę Electric (B-SUV), Ioniqa Electric (C) oraz Kię e-Niro (C-SUV).

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version