Premiera Hyundaia Ioniq 5, pierwszego samochodu elektrycznego marki na platformie E-GMP, będzie miała miejsce we wtorek, 23 lutego. Na nieco ponad tydzień przed pokazem Hyundai zaprezentował wygląd wnętrza auta z płaską podłogą oraz ciągnącymi się przez co najmniej połowę kokpitu ekranami.

Hyundai Ioniq 5 coraz bliżej

Żeby nie przedłużać, oto zaprezentowane przez Hyundaia wnętrze modelu, które poszatkowaliśmy od razu na kilka części, by przyjrzeć się z bliska najciekawszym elementom:

Obserwacje warto zacząć od kierownicy. Po jej prawej stronie widać dwie dźwignie: górna, znajdująca się bezpośrednio za godziną 14-15 koła, odpowiada najwyraźniej za wycieraczki. Dolna natomiast, lekko schowana pod kolumną, prawdopodobnie jest dźwignią wyboru trybu jazdy – w pojazdach z poprzedniej epoki byłaby to dźwignia zmiany biegów (zobacz też TUTAJ).

Sądząc po rowkowaniu kierunek jazdy wybiera się przekręcając błyszczącą gałką w przód i w tył, a za tryb P (parking) odpowiada przycisk na szczycie dźwigni. Ale znacznie więcej powie nam zapewne ekspert w tej dziedzinie, nasz Czytelnik, Pan Konrad 😉

Samochód wyposażony jest w co najmniej dwa ekrany. Pierwszy, z licznikami, znajduje się bezpośrednio za kierownicą (zdjęcie powyżej). Drugi, multimedialny, ulokowano w środkowej części kokpitu. Widać na nim nawigację (strzałka w środkowej części), coś na kształt kalendarza i ekranu z multimediami.

Przyciski pod spodem to Home, Media, [ekran główny], Setup, Tuning, a w dolnej części panel zarządzania klimatyzacją. Nieco zagadkowy wydaje nam się ten panel z ósemkami, ale może to po prostu informacja o częstotliwości lub temperaturze:

Tunel środkowy nie został przedłużony do samego kokpitu, jest czysty, z dwoma miejscami na kubki i co najmniej dwoma schowkami (wąski na telefon). Podłoga oczywiście jest płaska, a tkanina na fotelu wygląda na perforowaną, więc wentylacja będzie dostępna co najmniej w opcji. Hyundai zapowiada bio-farbę, włókna naturalne i „skórę ekologiczną”, czyli syntetyczną:

Hyundai Ioniq 5 jest samochodem segmentu C lub D (producent mówi o nim: crossover, czyli D-SUV), ale jego rozstaw osi wynosi aż 3 metry – więcej niż auta spalinowe segmentu E. W zależności od źródła mówi się o długości równej 4,64 lub 4,46 metra. Pojemności baterii mają wynieść 58 i 72 (lub 73) kWh, pierwsza z nich ma pozwolić na osiągnięcie 450 jednostek zasięgu WLTP, co daje do 385 kilometrów w trybie mieszanym.

Ioniq 5 z większą baterią ma osiągać 550 jednostek WLTP (do 470 km) i posiadać w standardzie pakiet ogniw fotowoltaicznych wbudowany w dach, Solar Roof. Auto ma być też wyposażone w ekran projekcyjny (HUD) o wirtualnej przekątnej wynoszącej 44 cale.

Globalna premiera samochodu ma się odbyć we wtorek, 23 lutego, choć źródła południowokoreańskie mówią już o 16 lutym i o przyjmowaniu zamówień od poniedziałku, 22 lutego (źródło).

> Hyundai Ioniq 5 – dane techniczne już jawne: 450 jedn. WLTP, 230 kW mocy, tylko 4,46 metra długości!

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 3.8]