Hyundai ujawnił przypadkowo specyfikację modelu Ioniq 5 opartego na platformie E-GMP, co wychwycili Czytelnicy portalu Electrek. Największym zaskoczeniem są dla nas wymiary samochodu: przy 3 metrach rozstawu osi auto będzie miało zaledwie 4,46 metra długości – i jak go teraz klasyfikować? 🙂
Hyundai Ioniq 5 – specyfikacja
Dotychczas pisaliśmy o modelu jako o przedstawicielu segmentu D/D-SUV, ponieważ pasował do niego rozstaw osi (Jaguar I-Pace = 2,99 m), a podawane nieoficjalnie informacje mówiły o długości wynoszącej ponad 4,6 metra. Przy 4,46 metra Hyundai Ioniq 5 powinien zostać uznany za typowego przedstawiciela segmentu C/C-SUV, co oznacza, że… dotychczasowe klasyfikacje przestają spełniać swoją rolę.
Wszystkie wymiary Hyundaia Ioniq 5, jeszcze nieoficjalne (źródło):
- długość: 4,46 metra,
- szerokość: 1,89 metra,
- wysokość: 1,6 metra,
- rozstaw osi: 3 metry.
Z zamieszczonych na stronie producenta danych wynikało też, że auto będzie miało:
- napęd na obie osie (AWD),
- 230 kW / 313 KM mocy,
- przyspieszenie równe 5,2 sekundy do 100 km/h.
Otrzymamy zatem mocne auto ze świetnym przyspieszeniem i napędem na obie osie:

Hyundai Ioniq 5 (dawniej: 45) z wykonaną na jego podobieństwo zabawką, samochodem elektrycznym dla dzieci (c) Hyundai
Zasięg
Deklarowany przez producenta zasięg wynosi 450 jednostek WLTP, co daje do 384 kilometrów realnie w trybie mieszanym. Przy Hyundaiu Kona Electric 64 kWh pierwszą podaną wartością było 449 jednostek WLTP, ale szybko okazało się, że jest to liczba niedoszacowana – samochody bez problemu przejeżdżały ponad 400 kilometrów na jednym ładowaniu (=ponad 468 jedn. WLTP). Jest więc szansa, że w Ioniqu 5 będzie podobnie.
Moc ładowania
Auto zostanie wyposażone w 3-fazową ładowarkę o mocy 11 kW (AC). Na stacji szybkiego ładowania (DC) ma uzupełnić 60 procent energii (20->80 procent) w 15 minut. Mocy ładowania nie podano, z nieoficjalnych źródeł wiemy, że pojemności baterii mają wynieść 58 i 72 kWh [dane niepewne]. Gdyby te informacje się potwierdziły, Ioniq 5 musiałby osiągać średnią moc ładowania wynoszącą odpowiednio 139 lub 173 kW.
W Polsce będzie je można osiągnąć na stacjach ładowania Ionity i innych obsługujących samochody elektryczne z instalacjami 800-woltowymi (do 350 kW mocy).
Hyundai Ioniq 5 ma zadebiutować na rynku w kwietniu-maju 2021 roku jako pierwszy samochód koncernu Hyundai-Kia oparty na platformie E-GMP. Z pierwszych przecieków wynika, że auto zostanie wycenione na nieco ponad 190 tysięcy złotych.