Brytyjski portal Auto Express usłyszał od przedstawiciela Hyundaia o planach dotyczących kilku małych samochodów elektrycznych przeznaczonych na rynek europejski. Na tej podstawie wydedukował, że pojawi się Hyundai Ioniq 3 jako brat Kii EV3, możliwy jest też Hyundai Ioniq 2 jako model jeszcze mniejszy, prawdopodobnie konkurent VW ID.2, być może – tu już daleko idące spekulacje – hatchback, skoro Inster jest a Ioniq 3 zapewne będzie crossoverem.
Hyundai Ioniq 3 już w 2025 roku?
Zacznijmy od zastrzeżenia, że Auto Express dowiedział się jedynie o możliwości wprowadzania na europejski rynek małych elektryków stworzonych specjalnie z myślą o Starym Kontynencie. Na podstawie wymyślił całą historię o małych Ioniqach, którą – to się zdarza – szef globalnego centrum rozwojowego Hyundaia mógł potwierdzić skinieniem albo mrugnięciem oka, ale nie mógł zapowiedzieć oficjalnie. Simon Loasby stwierdził tylko „Skoro jest potrzeba, skoro jest rynek i mamy markę, która może obsłużyć [odpowiedni] wolumen, to dlaczego nie?”
Tym niemniej Hyundai Ioniq 3 wydaje się naturalnym uzupełnieniem gamy, realnym następcą Hyundaia Kony Electric (I generacja; B-SUV) i modelem nieco tańszym niż Hyundai Kona EV (II generacja; C-SUV), który uznawany jest za auto niezbyt udane wizualnie i za drogie. Kia EV3, na której mógłby bazować, w przeciwieństwie do e-Niro/Niro EV/Kony Electric/Kony EV, powstawała od początku jako samochód całkowicie elektryczny, bez opcji montażu dodatkowego silnika spalinowego. Nie posiada więc spalinowych obciążeń, jest tańsza w konstrukcji i lepiej zoptymalizowana. Hyundai Ioniq 3 posiadałby charakterystyczne dla linii Ioniq kwadratowe piksele świetlne i… właściwie tyle o nim wiemy.
Nawet dane techniczne nie są pewne, bo przykład Kony EV i Niro EV oraz EV9 i Ioniqa 9 pokazuje, że ostatnio producent stara się delikatnie różnicować modele. Możemy tylko domyślać się długości Ioniqa 3: około 4,2-4,3 metra.
Auto Express uważa, że Hyundai Ioniq 3 mógłby się pojawić już w 2025 roku. Rok po nim ma się objawić kolejny model, Hyundai Ioniq 2, auto mniejsze od EV3/Ioniqa 3, ale większe od Instera. Dodajmy, że wygląda na to, że Kia testuje bliskiego krewniaka Instera, ale trudno powiedzieć, czy będzie on nosił nazwę Kia EV2, czy może narzucające się Kia EV1.