Hyundai poinformował, że zainwestował w firmę Ionic Materials. Amerykański startup intensywnie pracuje nad bateriami ze stałym elektrolitem (ang. solid-state), które pozwolą na uzyskanie wyższych pojemności przy niższej masie baterii.

Hyundai dołącza do Nissan-Renault-Mitsubishi

Baterie ze stałym elektrolitem to marzenie wielu producentów samochodów elektrycznych: są bezpieczniejsze i obiecują znacznie wyższą gęstość energii niż obecne rozwiązania. Dzięki tej technologii baterie w samochodach elektrycznych mogłyby schudnąć o dobre 30-40 procent lub też zaoferować 20-50 procent więcej zasięgu z tej samej objętości.

Hyundai ogłosił właśnie, że inwestuje w amerykański startup Ionic Materials, który zajmuje się rozwojem ogniw solid-state wykorzystujących elektrody bez kobaltu. W styczniu bieżącego roku ten sam startup pozyskał pieniądze od innego producenta z branży motoryzacyjnej, aliansu Nissan-Renault-Mitsubishi:

> Alians Renault-Nissan-Mitsubishi inwestuje w firmę rozwijającą baterie ze stałym elektrolitem

Ionic Materials zastąpiło kobalt w elektrodach opracowanym przez siebie polimerem. Firma testuje go zarówno w klasycznych bateriach litowo-jonowych, jak też litowo-siarkowych czy też tanich akumulatorkach wielokrotnego użytku.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: