Hyundai poinformował, że zainwestował w firmę Ionic Materials. Amerykański startup intensywnie pracuje nad bateriami ze stałym elektrolitem (ang. solid-state), które pozwolą na uzyskanie wyższych pojemności przy niższej masie baterii.
Hyundai dołącza do Nissan-Renault-Mitsubishi
Baterie ze stałym elektrolitem to marzenie wielu producentów samochodów elektrycznych: są bezpieczniejsze i obiecują znacznie wyższą gęstość energii niż obecne rozwiązania. Dzięki tej technologii baterie w samochodach elektrycznych mogłyby schudnąć o dobre 30-40 procent lub też zaoferować 20-50 procent więcej zasięgu z tej samej objętości.
Hyundai ogłosił właśnie, że inwestuje w amerykański startup Ionic Materials, który zajmuje się rozwojem ogniw solid-state wykorzystujących elektrody bez kobaltu. W styczniu bieżącego roku ten sam startup pozyskał pieniądze od innego producenta z branży motoryzacyjnej, aliansu Nissan-Renault-Mitsubishi:
> Alians Renault-Nissan-Mitsubishi inwestuje w firmę rozwijającą baterie ze stałym elektrolitem
Ionic Materials zastąpiło kobalt w elektrodach opracowanym przez siebie polimerem. Firma testuje go zarówno w klasycznych bateriach litowo-jonowych, jak też litowo-siarkowych czy też tanich akumulatorkach wielokrotnego użytku.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|